variera eller inte?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Vic
    • November 2006
    • 1533

    variera eller inte?

    har hört många olika åsikter om detta, om man ska ha varierat foder eller om man bara ska ha ett foder som man använder hela tiden. vissa tycker att man bara ska köra på ett foder eftersom fiskarna har det i miljön medans andra tycker att varierat foder är det bästa(för vem vill äta korv tex hela tiden?)
    det kan ju också vara så att det från fisk till fisk.
    jag använder 2 sorters algtabletter, granulat, 3 sorters flingfoder och nykläckt Artemia i mitt 144 liter sällskaps akvarium medans jag använder bara fryst artemia i 72 liter Tanganyika.
    hur gör ni?
    Mvh Viktor


    Apistogramma för hela slanten!
  • Glenn
    • April 2002
    • 3904

    #2
    till mina diskus kör jag på mysis, artemia D50+ och ska även göra eget foder här någon dag på kycklinghjärta
    Mvh /Glenn

    Min Zoon

    Kommentar

    • _Lena_
      • June 2006
      • 1273

      #3
      Vi kör flingor, pulver, vita mygglarver och cyklops till sällskapskaren och ciklidpellets, räkmix och fryst vuxen artemi till malwisarna

      Det där med att de äter ensidigt i naturen tror inte jag på. De äter säkert olika insekter som förökar sig i den perioden eller osm landar på ytan. Andra smådjur i vattnet, andra fiskars yngel mm

      Kommentar

      • Jenny_E
        • July 2004
        • 661

        #4
        Brukar köra flingfoder och ibland mygglarver och slänga ner nån grönsak ibland. Vill variera mer, tror inte att de bara äter en sak i naturen (iaf inte de flesta arter)

        Kommentar

        • Hans.Lindaker
          • April 2006
          • 1837

          #5
          Jag kör på tre olika sorters flingfoder, granulat, röda mygg, artemia och räkmix till "fiskarna" och zuchini, majs, algtablett och maltablett till malarna. brukar lyxa till det med levande vita mygg också

          /Hans
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1056291

          Kommentar

          Arbetssätt...