Olika sorters foder; vilket ska jag välja/är bra?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Leonard
    • January 2006
    • 2352

    Olika sorters foder; vilket ska jag välja/är bra?

    Det kanske inte spelar en enormt stor roll vilket foder jag väljer, iom att jag (i alla utom 1 kar egentligen "bara" satsar på växterna), men jag tänkte kolla med er ändå, om man skulle starta några fler fisk-kar och att man har ett bra foder, som fiskarna trivas med.

    Det är några som sagt att TetraPro Colour Crisps är ett bra foder, det tänkte jag köpa iaf. Eller om något av dessa är avsevärt bättre kanske nån av dom istället isf. Då tänkte jag på dessa:
    Hobby Cyclop-Eeze
    Tetra Delica (mix/Daphnier/Brine Shrimp)
    OSI Shrimp pellets

    Sen tänkte jag skaffa spirulinaflingor, speciellt till snäcklekarna, men även till de andra (typ Mosaikgurami, danios, vanliga fiskar). Dessa sorter har jag tittar på:
    Ocean Nutrion Spirulina Flakes
    OSI Spirulina
    Nutrafin max sticks m spirulina
    OSI Spirulina Pellets

    Jag ska även ha lite granulat till mig själv + stora 1000l karet, att ha i foderautomater (det går ju inte så bra med flingor), hur är dessa foder:
    Sera Vipagran (det är väl Seras graulat med en del gula och röda korn?)
    Dr. Bassler (har jag haft och det gillar jag)
    Aquatic Nature Discus Exel Food
    JBL Grana discus
    JBL Grana
    JBL Gala
    Tetra Energiefutter

    Sen tänkte jag kolla vilket märke det ska vara på frysfodret, när jag ändå håller på =) om jag ska köpa typ Tubifex, Artemia, Bosmider eller Cyclops, mygglarver, m.m.?
    18år. . . . . .<¨,)))--{
    Zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=719155
    Blogg: http://leo-scape.blogspot.com/
  • MagicFingers
    • November 2003
    • 3136

    #2
    Ursprungligen postat av Leonard
    Det kanske inte spelar en enormt stor roll vilket foder jag väljer, iom att jag (i alla utom 1 kar egentligen "bara" satsar på växterna), men jag tänkte kolla med er ändå, om man skulle starta några fler fisk-kar och att man har ett bra foder, som fiskarna trivas med.

    Det är några som sagt att TetraPro Colour Crisps är ett bra foder, det tänkte jag köpa iaf. Eller om något av dessa är avsevärt bättre kanske nån av dom istället isf. Då tänkte jag på dessa:
    Hobby Cyclop-Eeze har "argents" C-E och det é ett spec foder i princip för inblandning i räkmix.
    Tetra Delica (mix/Daphnier/Brine Shrimp) "färskt foder" dyrt och slabbigt...
    OSI Shrimp pellets hårda sjunkande pellets. funkar la, men..

    Sen tänkte jag skaffa spirulinaflingor, speciellt till snäcklekarna, men även till de andra (typ Mosaikgurami, danios, vanliga fiskar). Dessa sorter har jag tittar på:
    Ocean Nutrion Spirulina Flakes
    OSI Spirulina
    Nutrafin max sticks m spirulina
    OSI Spirulina Pellets

    Jag ska även ha lite granulat till mig själv + stora 1000l karet, att ha i foderautomater (det går ju inte så bra med flingor), hur är dessa foder:
    Sera Vipagran (det är väl Seras graulat med en del gula och röda korn?) det jag kör om jag får välja.

    Dr. Bassler (har jag haft och det gillar jag)
    Aquatic Nature Discus Exel Food
    JBL Grana discus
    JBL Grana
    JBL Gala
    Tetra Energiefutter

    Sen tänkte jag kolla vilket märke det ska vara på frysfodret, när jag ändå håller på =) om jag ska köpa typ Tubifex, Artemia, Bosmider eller Cyclops, mygglarver, m.m.?
    frysfoder Åleds Åleds Åleds. om det inte finns köp INTE! fina fiskens!

    Tetra crisps, har jag bara sett kort på marknaden, rätt säker på att dom döpte om det till Tetramin PRO.
    Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

    Nunc Est Bibendum

    Kommentar

    • MagicFingers
      • November 2003
      • 3136

      #3
      jag svarade lite inom ditt citat där med....
      Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

      Nunc Est Bibendum

      Kommentar

      • m73adde
        • June 2006
        • 107

        #4
        Ursprungligen postat av MagicFingers
        frysfoder Åleds Åleds Åleds. om det inte finns köp INTE! fina fiskens!

        Tetra crisps, har jag bara sett kort på marknaden, rätt säker på att dom döpte om det till Tetramin PRO.
        var hittar man Åledsfoder i stockholm?????

        Kommentar

        • Glenn
          • April 2002
          • 3904

          #5
          Ursprungligen postat av MagicFingers
          frysfoder Åleds Åleds Åleds. om det inte finns köp INTE! fina fiskens!
          Det du menar är väl FULA FISKEN?!


          Ursprungligen postat av M73adde
          var hittar man Åledsfoder i stockholm?????
          Har för mig att jag har sett det hos akvarieleasing
          Mvh /Glenn

          Min Zoon

          Kommentar

          • Leonard
            • January 2006
            • 2352

            #6
            Ursprungligen postat av MagicFingers
            frysfoder Åleds Åleds Åleds. om det inte finns köp INTE! fina fiskens!

            Tetra crisps, har jag bara sett kort på marknaden, rätt säker på att dom döpte om det till Tetramin PRO.
            Aha, men det är dom som vi pratade om i den andra tråden, Tetramin PRO Colour =) Tack för rättningen!
            18år. . . . . .<¨,)))--{
            Zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=719155
            Blogg: http://leo-scape.blogspot.com/

            Kommentar

            Arbetssätt...