mat till Silvermolly?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • _christina
    • January 2007
    • 25

    mat till Silvermolly?

    Jag har alltid haft fiskar som kunnat äta flingfoder och fryst foder. Men dom här behöver tydligen vegitabiliskt foder också.
    Det finns ju hur mycket foder som hälst och för mig är detta en hel vetenska och djungel.
    Så, vad ska jag mata dom med? Kan dom äta vandligt flingfoder till en början med? Vill dom ha fryst artemia (eller vad det heter), eller dom gillar inte det?
    Visa gärna bild på det fodret jag kan ge, eller bild på burken, bara ett namn säger mig inte mycket. Säg gärna vad jag kan varier med också.

    // Christina
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    De äter vad du ger de övriga fiskarna, och gnager lite alger i akvariet med. Det du kan mata med är annars algtabletter som man ger till malar, det brukar vara uppskattat.
    Mina käkar även gärna förvälld broccoli som jag även ger till malarna.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • andreassofus
      • November 2005
      • 5643

      #3
      flingfoder funkar fint.. det innehåller väl det mesta. sen funkar det nog med fryst artemia och räkmix o så.. det finns ju massor mat du kan använda.. det är bara o testa.
      men mata med olika sorters mat.. fiskar mår bäst om dom får varierad kost, och så är du säker på att dom får i sig allt dom behöver.. även pellets funkar
      Mvh Andreas
      min zoon
      msn adress

      Kommentar

      • Roulie
        • January 2006
        • 152

        #4
        Mina mollys får flingfoder som bas, sedan varvar jag in artemia och cyclops nån gång i veckan.

        Jag matar även mina malar med brysselkål och då blir mollysarna som galna!
        Malarna får inte ha maten ifred för fem öre om man säger så.
        720 l - Sällskapsakvarium
        60 l - Endlers, Guldancistrus och Amanoräkor

        Kommentar

        • Malinitzi
          • December 2006
          • 2088

          #5
          Vad finns mer än t ex brysselkål som man kan mata med?
          Brockoli tror jag någon nämnde? Rå eller kokt?

          Kommentar

          • andreassofus
            • November 2005
            • 5643

            #6
            gurka squash blomkål, sen finns det säkert mer grönsaker.. det är nog bra o koka brysselkålen.. blir nog hårt för fiskarna att äta annars
            Mvh Andreas
            min zoon
            msn adress

            Kommentar

            • _christina
              • January 2007
              • 25

              #7
              Okej, tack för svaren Då ska det nog inte bli ngt problem och utfodra dom.
              Har så mkt olika foder, men ska se om jag kan köpa ngt nytt med mer växter i och så.

              Kommentar

              Arbetssätt...