Hur är det igentligen med spirulina??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • chalmeristen
    • August 2006
    • 72

    Hur är det igentligen med spirulina??

    Jag var iväg å skulle köpa lite sten å annan trevlig inredning till akvariet när personalen tipsade mig om en påse med Spirulina pellets. 400g för 75 spänn. givetvis så köpte jag en påse å cikliderna vräker i sig detta mycket illaluktande gröna kulformade foder.
    Och nu till den igentliga frågan...vad är detta bra för, nu menar jag alltså förutom att firrarna blir mätta?? Har det något med färger på firrarna å göra eller har det andra fördelar också??

    God Jul å ett gott nytt
    //Michael N
  • Långås
    • December 2005
    • 1368

    #2
    Spirulina ger röda och gula fiskar starkare färger. Vid överdosering kan sotfläckar uppstå.
    Mvh Peter

    Kommentar

    • chalmeristen
      • August 2006
      • 72

      #3
      Ursprungligen postat av Långås
      Spirulina ger röda och gula fiskar starkare färger. Vid överdosering kan sotfläckar uppstå.

      Nu hänger jag inte riktigt med....."sotfläckar" ??

      Kommentar

      • chalmeristen
        • August 2006
        • 72

        #4
        Å vad skall man mata med om man vill framhäva dom blå färgerna lite mer??

        Kommentar

        • andreassofus
          • November 2005
          • 5643

          #5
          Ursprungligen postat av Långås
          Spirulina ger röda och gula fiskar starkare färger. Vid överdosering kan sotfläckar uppstå.

          'men det krävs inte mycket spirulina innan dom får sotfläckar.. själv använder jag inte spirulinapulver i min rökmix som jag gör till mina malawiciklider.
          Mvh Andreas
          min zoon
          msn adress

          Kommentar

          • andreassofus
            • November 2005
            • 5643

            #6
            Ursprungligen postat av chalmeristen
            Å vad skall man mata med om man vill framhäva dom blå färgerna lite mer??
            blåbär kanske

            nej men jag tror det finns flingfoder som framhäver olika färger på fiskar, så du kan ju kolla i fiskaffären om du hittar något
            Mvh Andreas
            min zoon
            msn adress

            Kommentar

            • chalmeristen
              • August 2006
              • 72

              #7
              Ursprungligen postat av andreassofus
              blåbär kanske

              nej men jag tror det finns flingfoder som framhäver olika färger på fiskar, så du kan ju kolla i fiskaffären om du hittar något

              Ha ha ha....

              Kommentar

              Arbetssätt...