Vilka algtabletter är bäst?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Piscator
    • August 2006
    • 735

    Vilka algtabletter är bäst?

    Jag har tre olika sorters algtabletter, men det går säkert lätt att hitta 33 olika sorter.. Men vilka är bäst?

    Vilken sort använder ni och varför föredrar ni dem?

    Själv gillar jag sådana där spirulina wafers, eller vad man ska kalla dem. Kan inte påstå att fisken gillar dem mer än någon annan typ, de ser bara inte så konstgjorda ut som de andra jag har.
    Hälsningar, Tomas!
    "Om en svart katt korsar din väg så betyder det att djuret är påväg någonstans."
  • åheim
    • April 2006
    • 13127

    #2
    huvudsaken att dem inte är paketerade i genomskinliga påsar, då försvinner mycket av näringen!
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13127

      #3
      efter mycket övervägande kom min ancistrus o jag fram till att han tycker att JBL algtabletter är smaskiga
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      • solbacka
        • January 2004
        • 3952

        #4
        Jag ger green algae wafers (tropical) med en söt gibbi på. Jag har även köpt tetra tabimin, fast det är inte helt vegatebiliskt utan är tänkt till mina pansarmalar...fast de förstår inte vilket de ska äta...
        350l Diskus 275l SA växt
        100l tanganynika
        Min dagbok Mina bilder
        Min alldeles egna zoon

        Kommentar

        • Fellan
          • June 2006
          • 551

          #5
          En liten dum fråga, varför är ofta wafers förpackade i påsar men pansarmalarnas tabletter får man i burk??

          Jag ger iaf "hikari tropical algea wafers" + grönsaker
          Always look on the bright side of life!
          Min zoon:http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=801822

          Kommentar

          • amazonfarmen
            • June 2006
            • 508

            #6
            Ursprungligen postat av Fellan
            En liten dum fråga, varför är ofta wafers förpackade i påsar men pansarmalarnas tabletter får man i burk??

            Jag ger iaf "hikari tropical algea wafers" + grönsaker
            Intressant fråga,,,,
            Har dock bara testat Wardleys (som inte finns att köpa längre) AlgeaWafers som fanns i små påsar.
            klart, köper man "storpack" på 1kg av vissa andra märken så får man dem i genomskinliga påsar.
            Inte för att det spelar så stor roll för oss, då 1kg av dessa sorter räcker i ca 2-3 veckor.

            //Calle
            www.goc.se

            Kommentar

            • Piscator
              • August 2006
              • 735

              #7
              Hmm, det verkar som att wafers är mest omtyckt!

              En nackdel med de andra sorterna jag har är att det blir mycket bôs i vattnet av dem, de dammar!
              Hälsningar, Tomas!
              "Om en svart katt korsar din väg så betyder det att djuret är påväg någonstans."

              Kommentar

              Arbetssätt...