Mal mat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • zeke66
    • November 2005
    • 257

    Mal mat

    Jag har fått yngel igen på mina ancistrus. Räcker det tror ni med mal tabletter till dom? Och till råga på allt i troffe burken suck. Har ett vuxet par som vägrar i mitt 128 L med växter och allt ..Får se om troffarna låter dom vara eller om om nu mumsar upp dom.
    Stercus accidit

    450L med Tropheus Ilangi
    350L Växt och mal akvarium
  • åheim
    • April 2006
    • 13123

    #2
    Ska nog gå bra då troffarna är väl vegetarianer?!
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • zeke66
      • November 2005
      • 257

      #3
      Ja man kan ju hoppas. Tror att det dom gillar i den burken är att jag har cirkulation på runt 10* i timman
      Stercus accidit

      450L med Tropheus Ilangi
      350L Växt och mal akvarium

      Kommentar

      • Martin_Gerre
        • August 2003
        • 31

        #4
        Ursprungligen postat av zeke66
        Jag har fått yngel igen på mina ancistrus. Räcker det tror ni med mal tabletter till dom? Och till råga på allt i troffe burken...
        Inga problem med att mata malarna med algtabletter även om det går troffar i karet. Många slänger i maltabletter till troffarna så att de har något att kämpa om så att de får kraftigare muskler i huvudet. Troffarnas huvudform är ju beroende av huvudmusklerna.
        Personligen slänger jag bara i tabletterna en stund innan jag släcker så att de inte hinner mjukna upp så troffarna kan äta upp dem. Malarna käkar ju upp tabletterna när det är mörkt eftersom de är nattaktiva.
        Panasonic värmepump

        Kommentar

        • amazonfarmen
          • June 2006
          • 508

          #5
          Ursprungligen postat av zeke66
          Jag har fått yngel igen på mina ancistrus. Räcker det tror ni med mal tabletter till dom? Och till råga på allt i troffe burken suck. Har ett vuxet par som vägrar i mitt 128 L med växter och allt ..Får se om troffarna låter dom vara eller om om nu mumsar upp dom.
          De som har malar i "vanliga" kar brukar ge wafers en stund efter att ljuset har släckts, just för att malarna ska få mer av dem.

          Personligen så ger vi aldrig AlgeaWafers, utan Wafers med blandat innehåll, dock så vet jag de som ger samma till Troffar mm.

          Lycka till.

          //Calle

          Ps,, glöm inte titta in på www.goc.se där finns mycket information att få om malar. Ds
          www.goc.se

          Kommentar

          Arbetssätt...