Så glad

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ribby_girl
    • February 2005
    • 378

    Så glad

    Har inte sett mina två khuli ålar sen flytten för två månader sedan, innan brukade de komma fram ibland men sen jag har flyttat har de aldrig kommit fram, Trodde de hade dött eller något.

    men igår så matade jag med sån här foder tablett på rutan, och den kände de verkligen av av, de kom fram direkt när den hade lagt sig på botten, blev så förvånad.

    Men de är verkligen inte stora kan de vara så att de fått för lite mat, ska jag fortsätta att mata med sån foder tablett ibland.
  • Erik Åhlander
    • January 2006
    • 1881

    #2
    Vad matar du med dagligen? Du måste ha nåt foder som lägger sig på botten och som inte övriga fiskar äter upp direkt (jag förmodar att ormgrönlingarna inte har ett eget akvarium...). Frysta foder från zoobutiken, räkrom, små bitar fiskbullar m m är utmärkt - fodertabletter är säkert också bra. Men mata lite omväxlande.

    Kommentar

    • ribby_girl
      • February 2005
      • 378

      #3
      Jag matar med algtablett ibland men den är de mest malen och prakt botiorna framme på, då får inte ålarna en syl i vädret.
      Flingfoder använder jag dagligen, ibland blir de även frysta tubifex, men det är ganska mycket i en sån där fodertablett så vill inte ge den samtidigt som jag ger något annat för då blir det inte uppätet.
      i och för sig skulle ja kunna dela fodertabletten
      ska till djuraffären i nästa vecka så då får jag kolla upp de dära.

      Kommentar

      Arbetssätt...