Sniglar till Kulfisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • tummen
    svarade
    Ursprungligen postat av Nitra98
    Nä, det har jag väl inte sagt heller! Bara att dvärgarna inte BEHÖVER, som sagt! Kollade det där för jag är inne på att skaffa dvärgkulor själv. Få se om de kanske iofs får sig några snäckor till livs, har nämligen ett litet kar med MASSOR av snäckor, där brukar jag plocka till mina dvärgbotior.
    Varför inte flytta dvärgbotiorna istället...

    Lämna en kommentar:


  • qenzo
    svarade
    Jag ger mina snäckor för att det är ett komplement till övrigt köttfoder, och det råder ingen brist på sniglar heller direkt.

    Lämna en kommentar:


  • Nitra98
    svarade
    jsodra: Vad är det för kulfiskar du ska ha?

    Lämna en kommentar:


  • Nitra98
    svarade
    Ursprungligen postat av tummen
    Nitra 98:Jag håller med dig, ofta är många frågor angående foder aldeles för allmänna, olika arter av fiskar har ju som bekant väldigt olika matvanor....även om de kommer från samma biotop. Så ofta behöver man precicera frågeställningen.
    Men det kanske inte kan vara FEL att ha sniglar till alla kulfiskar eller hur???
    Nä, det har jag väl inte sagt heller! Bara att dvärgarna inte BEHÖVER, som sagt! Kollade det där för jag är inne på att skaffa dvärgkulor själv. Få se om de kanske iofs får sig några snäckor till livs, har nämligen ett litet kar med MASSOR av snäckor, där brukar jag plocka till mina dvärgbotior.

    Lämna en kommentar:


  • tummen
    svarade
    Nitra 98:Jag håller med dig, ofta är många frågor angående foder aldeles för allmänna, olika arter av fiskar har ju som bekant väldigt olika matvanor....även om de kommer från samma biotop. Så ofta behöver man precicera frågeställningen.
    Men det kanske inte kan vara FEL att ha sniglar till alla kulfiskar eller hur???

    Lämna en kommentar:


  • Nitra98
    svarade
    Ursprungligen postat av tummen
    VAR har du hört att kulfiskarna BEHÖVER sniglar för att slita sina tänder, det var nytt för mig.... Jag matade mina med lite av varje som vilken akvariefisk som helst...
    Snäckodling låter som ett bra alternativ tycker jag....
    Dvärgkulor behöver inte snäckor men de större sorterna gör väl det...Så frågan är ju vilken kulfisk det handlar om?

    Lämna en kommentar:


  • tummen
    svarade
    Ursprungligen postat av jsodra
    Haha ja jag kanske kan åka runt i göteborg och städa akvarium på heltid - allt för att få ihop till fiskmat

    Hur gör alla andra då som matar kulfisk?
    VAR har du hört att kulfiskarna BEHÖVER sniglar för att slita sina tänder, det var nytt för mig.... Jag matade mina med lite av varje som vilken akvariefisk som helst...
    Snäckodling låter som ett bra alternativ tycker jag....

    Lämna en kommentar:


  • ralp
    svarade
    Starta en liten snäckodling. Ett gamalt kar, lite inredning, några snäckor och matar med flingfoder...

    Hejhopp. Ralp

    Lämna en kommentar:


  • jsodra
    svarade
    Haha ja jag kanske kan åka runt i göteborg och städa akvarium på heltid - allt för att få ihop till fiskmat

    Hur gör alla andra då som matar kulfisk?

    Lämna en kommentar:


  • Patrik Steen
    svarade
    Ursprungligen postat av Mamma_och_Simon
    Kan du inte be om lite småsnäckor i någon akvarieaffär? De brukar ju inte vara önskvärda precis... Själv fick jag med snäckor när jag köpte växter. De syntes visserligen inte då, men nu har de blivit lite fler och större...
    Annars kanske du kan få av någon annan Zoopetare i Gbg. Jag tillbringade just 20 minuter med att rensa bort lite så tyvärr kan jag inte hjälpa dej just nu...
    Praktbotian äter dessa sniglar inte precis ämnet men jag kunde inte låta bli

    Lämna en kommentar:


  • *Ulrica*
    svarade
    Ursprungligen postat av jsodra
    Frågan är vart man köper dessa sniglar? (bor i gbg)
    Kan du inte be om lite småsnäckor i någon akvarieaffär? De brukar ju inte vara önskvärda precis... Själv fick jag med snäckor när jag köpte växter. De syntes visserligen inte då, men nu har de blivit lite fler och större...
    Annars kanske du kan få av någon annan Zoopetare i Gbg. Jag tillbringade just 20 minuter med att rensa bort lite så tyvärr kan jag inte hjälpa dej just nu...

    Lämna en kommentar:


  • jsodra
    startade ett ämne Sniglar till Kulfisk

    Sniglar till Kulfisk

    Halloj!
    Håller på att inreda ett hem till några kulfiskar. Förstår att de måste ha sniglar att äta så tänderna deras slits som de ska.
    Frågan är vart man köper dessa sniglar? (bor i gbg)

    Som vanligt: många tack!
Arbetssätt...