Röda mygglarver

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tummen
    • March 2005
    • 5199

    #16
    Ursprungligen postat av stene
    Dem röda odlas under hönsfarmare i Asien dem växer upp i kiss och skit det är därför dem är inte så bra föda för fiskarna.Det finns andra röda mygglarver som är odlade i andra former som man kan använda men vilka är de det kan man undra????
    Jasså, så piss och skit skulle vara farligt för fiskarna??? Rimligtvis är mygglarverna sköljda så skiten och det andra är ju inte med ner i paketet, och gödsel och urin är ju naturliga så det borde ju inte vara nå´t problem det heller. Man kan undra om du varit där och sett det själv eller om det är en vandrinssägen.... Det jag hört att allergiker reagerar mot är det röda färgämnet i larverna (inte Hemoglobin så som vi har det i kroppen, men tillräckligt likt för att allergiker skall få en reaktion).
    Jag har aldrig haft problem med att mata med röda mygglarver & fiskarna älskar det. Om man däremot är allergisk så skall man självklart avstå, och använda något annat foder, det finns ju åtskilliga...svarta och vita mygglarver skall enligt uppgift vara ofarliga, men fullständiga garantier kan man säkert inte utfärda där heller.
    Thomas "tummen" Wallén

    Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

    Kommentar

    Arbetssätt...