Fjärilarna äter inte

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • A.P
    • April 2006
    • 48

    #16
    Oj många bra tips, tack. Men hittade häromdagen ett foder som jag inte använt på länge, pellets TetraPhyll, för att fiskarna som jag hade inann fjärilarna vägrade äta det, men min fjärils hona e helt galen i dt! Tyvärr hann hanen dö förra veckan..inann jag hann ge dem pellets istället...
    Men snart så snart som möjligt ska jag köpa en ny partner till henne!
    Senast redigerad av A.P; 10 October 2006, 20:30.
    / Agnes

    Kommentar

    • albjohn
      • March 2006
      • 1179

      #17
      Nog är det konstigt om dom inte äter, mina är dom första som kommer vid matning och dom äter allt inklusive ärtor.

      Nyinsatta fiskar kan matstrejka några dar men när dom känner sig hemma ska det inte vara några problem, då måste det bero på annat tex temperaturen eller vattnet.
      Mvh Leif

      Kommentar

      • jesper_b
        • June 2006
        • 1201

        #18
        Ursprungligen postat av albjohn
        Nog är det konstigt om dom inte äter, mina är dom första som kommer vid matning och dom äter allt inklusive ärtor.

        Nyinsatta fiskar kan matstrejka några dar men när dom känner sig hemma ska det inte vara några problem, då måste det bero på annat tex temperaturen eller vattnet.
        Det finns ju alltid fiskar som matstrejkar av andra anledningar som sjukdom. Och tempen ska inte ha nåt med matstrejk att göra. Hade en gång 20 grader i vattnet när min doppvärmare var trasig, fiskarna åt lika mycket ändå..
        www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=955734
        Mina Malar:
        L046, L066, L134, L168, L183, L204, L201 C. Sterbai m.m

        Kommentar

        • albjohn
          • March 2006
          • 1179

          #19
          "tex temperatur eller vattnet" betyder ej att det är det.

          sjukdom kan ochså vara ett exempel på orsak
          Mvh Leif

          Kommentar

          • jesper_b
            • June 2006
            • 1201

            #20
            Ursprungligen postat av albjohn
            "tex temperatur eller vattnet" betyder ej att det är det.

            sjukdom kan ochså vara ett exempel på orsak
            Nej skulle bara tolka den meningen så..
            "då måste det bero på annat tex temperaturen eller vattnet."
            www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=955734
            Mina Malar:
            L046, L066, L134, L168, L183, L204, L201 C. Sterbai m.m

            Kommentar

            • Inka
              • July 2005
              • 1233

              #21
              Mina fjärilar åt inte på en vecka efter att jag köpt dem. De bara glodde när drottningrasbororna vräkte i sig. Nu har jag börjat att verkligen trycka ner en del av flingfodret så det sjunker snabbare och nu äter de små ciklidrackarna också. Innan har de inte ens ätit frysmaten...
              Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

              www.kvitter.n.nu

              Kommentar

              • A.P
                • April 2006
                • 48

                #22
                Byter lite ämne här nu. Tänkte köpa en ny hane i helgen eftersom honan har blivit av med sin precis. Tänkte köpa kanske en annan sort ciklid, kan man göra det eller måste båda vara fjärilar för att trivas? Alltså är det okej för fjärilshonan om jag stoppar i en borelli (gul dvärg ciklid)??

                Tacksam för svar.
                / Agnes

                Kommentar

                • åheim
                  • April 2006
                  • 13127

                  #23
                  absolut bättre om du köper en livskamrat till din fjäril istället för en annan art! sak tillägga att man helst ska ha en grupp så att dem kan bilda par...
                  Senast redigerad av åheim; 13 October 2006, 14:29.
                  Viva Leo Buscaglia

                  Kommentar

                  • tummen
                    • March 2005
                    • 5199

                    #24
                    Ursprungligen postat av åheim
                    absolut bättre om du köper en livskamrat till din fjäril istället för en annan art! sak tillägga att man helst ska ha en grupp så att dem kan bilda par...
                    Jag tycker också att du skall skaffa dig en liten grupp, OM du har plats, varje par som parar ut behöver ett ganska stort revir!!!! Annars så är ju just fjärilsciklider lätta att könsbestämma....
                    A.borelli KAN vara mycket mer aggressiv än storleken säger....
                    Thomas "tummen" Wallén

                    Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                    Kommentar

                    Arbetssätt...