Grönsaker

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Elmis
    • April 2006
    • 8

    Grönsaker

    Hej!
    Är det någon som vet om det finns några grönsaker som är direkt olämpliga att mata fiskarna med eller går det att köra med hela registret??
  • faebo_tarzan
    • December 2004
    • 119

    #2
    Jag evt inte hur det är med färska grönsaker men mata aldrig med saker som legat i öppnad plåtburk, tex majs och ärtor.

    Kommentar

    • Idanajad
      • May 2005
      • 465

      #3
      Jag brukar tänka på att de ska hålla ihop hyggligt (har tex inte provat tomater). Dessutom har jag undvikit sådant som innehåller garvsyra (tror jag det är) som man inte ska ge till små barn, tex rabarber och spenat. Men det vet jag inte om man behöver egentligen; fiskar och bäbisar är ju inte alls samma sak när jag tänker efter...
      Peccator est aquarifex

      Kommentar

      • desiredillusion
        • February 2006
        • 512

        #4
        Ikke ting som har vært åpnet?

        Skal man ikke gi grønnsaker fra åpnet emballasje? Jeg koker grønnsaker (gulrøtter, blomkål og brokkoli) til eplesneilene mine, og da koker jeg opp en del som jeg lar stå i kjøleskapet et par dager. Da har det jo ligget i en skål med lokk... bør jeg ikke gi det til fiskene da? Når jeg har gitt til dem har noen av dem vært ganske ville, og faktisk nesten forspist seg litt....
        I want chicken, I want liver, Mjaumix, Mjaumix, please deliver !

        Kommentar

        • Bucket
          • February 2004
          • 1020

          #5
          Ursprungligen postat av faebo_tarzan
          Jag evt inte hur det är med färska grönsaker men mata aldrig med saker som legat i öppnad plåtburk, tex majs och ärtor.

          Som kock kan jag säga att konserver ska aldrig förvaras öppna i kylskåp.

          Häll över dom i en Tupperware (plast) burk istället.

          Gäller altså likadant för människor som fiskar
          jävla massa akvarium!
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=362871

          Kommentar

          • faebo_tarzan
            • December 2004
            • 119

            #6
            Ursprungligen postat av Bucket
            Som kock kan jag säga att konserver ska aldrig förvaras öppna i kylskåp.

            Häll över dom i en Tupperware (plast) burk istället.

            Gäller altså likadant för människor som fiskar
            japp fick dyrt erfara det med mina pirayor, det har väl att göra med att metaller blandas med innehållet?

            Kommentar

            Arbetssätt...