En vecka borta!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Joachim.S
    • December 2005
    • 417

    En vecka borta!!!

    Jag ska bort en vecka. Och undrar om fiskarna klarar sig en vecka utan mat. I mitt 60 l kar har jag en massa palettyngel och två stora paletter. Kommer de klara sig. I mitt 25 l kar har jag 6 guppys. Vad ska göras?
  • alcar
    • April 2005
    • 1398

    #2
    fiskarna klarar sig utam mat men du kan ju lägga i såna där vekendfoder om du vill va säker
    mvh alexander
    min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=516459

    Kommentar

    • smurfmats
      • February 2003
      • 3538

      #3
      lägg inte i weekend foder är mitt tips, gör rent karet innan du åker så kommer fiskarna överleva en vecka utan käk, de finner mat i karet om inte annat

      weekend foder pajar ju bara vattnet i karet så det är inget att rekommendera
      tråden om fjärilars lek!

      Kommentar

      • alcar
        • April 2005
        • 1398

        #4
        om jag åker bort så brukar jag inte göra något mer än och göra vattenbute dagen innan och mata dom innan jag åker och när jag kommer hem
        mvh alexander
        min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=516459

        Kommentar

        • MagicFingers
          • November 2003
          • 3136

          #5
          Ursprungligen postat av smurfmats
          lägg inte i weekend foder är mitt tips, gör rent karet innan du åker så kommer fiskarna överleva en vecka utan käk, de finner mat i karet om inte annat

          weekend foder pajar ju bara vattnet i karet så det är inget att rekommendera
          jag tycker INTE du skall göra rent karen innan, då finns det inte ens alger för fiskarna att beta av juh...!
          Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

          Nunc Est Bibendum

          Kommentar

          • Joachim.S
            • December 2005
            • 417

            #6
            Jag ska inte göra rent karet för att det finns alltid lite alger och annat som fiskarna mumsar på...så om jag skulle rensa så blir det bara mindre mat. Ska jag mata lite extra för att de kanske blir lite extra tjocka så de står sig längre???

            Kommentar

            • drd
              • March 2004
              • 5586

              #7
              Hur gamla är ynglen ?
              Risken är ju att om dom är små och föräldrarna blir svultna så vips e ynglen mat istället.
              Dessutom kan ynglen dö av matbrist om dom är små.
              ________________________________________________

              Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

              Kommentar

              Arbetssätt...