KANON foder

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kockfrallan
    • March 2005
    • 462

    #16
    Jag vet att tassar och morrhår i växjö säljer hans foder och hans fisk.
    Mvh Marcus
    450L
    5 Geophagus sp.Tananaco venezuela
    1 Geophagus sp.Araguaia OrangeCFProximus
    1 L 204 1 L106 1 L240 1 L27 1 L18

    Kommentar

    • Birgitta W
      • October 2005
      • 2764

      #17
      Jag har ju haft fiskar som matstrejkat ibland. Just nu äter inte min kakaduahanne och hans två fruar vill inte äta på ett tag så dom dog till slut...

      Så då tänkte jag att detta foder kanske är oemotståndligt! Och bra för honorna när dom behöver äta upp sig efter lek och yngel t.ex.
      Kontrollera att hjärnan är inkopplad innan munnen ansluts

      Min zoon :
      http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=902526

      Kommentar

      • Guy Palm
        • March 2002
        • 5720

        #18
        Jo du har rätt jag kunde ju säga vad som var bra med den, denna är röd och inte grön i sig(och färgen gör nog ingen skillnad), de har lite andra ingredienser och jag kör med deras gröna med den äts av de flesta fiskarna även mal och diskus, nu hivade jag ner ngra bitar av den nya versionen och de dök den direkt dvs all sort fisk Corrys pitbullar diskus regnbåge ancistrusar neoner ja alla som jag har då iaf, de formligen slogs om bitarna.
        Nu så är det inte så att de inte ätit på flera dgar jag matar mina fiskar 2 ggr om dagen och de fick på morgonen innan vi åkte av röda mygg.
        Den ingrediensen som de använder får du fråga dem om...
        Det är inte så mycket hokus-pokus med Åleds nya räkmix, skillnaden är att han blandar i Astaxanthin
        Läs mer här:
        Guy
        ,Poecilia,SKS,GOC,

        Kommentar

        • peterhaack
          • November 2004
          • 1752

          #19
          Ursprungligen postat av Birgitta W
          Jag har ju haft fiskar som matstrejkat ibland. Just nu äter inte min kakaduahanne och hans två fruar vill inte äta på ett tag så dom dog till slut...

          Så då tänkte jag att detta foder kanske är oemotståndligt! Och bra för honorna när dom behöver äta upp sig efter lek och yngel t.ex.
          Sånt e trist och jag kan ju inte säga att just de älskar och äter det men om man har fiskar som matvägrar så brukar oftast Rödamygg vara bra....Men en varning är att det sägs vara alergi framkallande...
          Siten där alla plantor växer PlantSwap!

          Kommentar

          • peterhaack
            • November 2004
            • 1752

            #20
            Ursprungligen postat av Guy Palm
            Det är inte så mycket hokus-pokus med Åleds nya räkmix, skillnaden är att han blandar i Astaxanthin
            Läs mer här:
            http://www.ciklid.se/ciklidbladet_ar...200103&LOPNR=4
            nä, nog inget hokus pokus men den vart mer omtyckt än deras senaste räkmix iaf hos mig... även om den förra var om tyckt=O))
            de fick nu ikväll en ny omgång och det blev samma drag efter den..så ngt är där som gör att fisken gillar det mer än den förra..
            Senast redigerad av peterhaack; 26 March 2006, 19:50.
            Siten där alla plantor växer PlantSwap!

            Kommentar

            • drd
              • March 2004
              • 5586

              #21
              Ursprungligen postat av peterhaack
              Var på Åleds och köpte lite foder, köpte bland annat deras nya Räkmix, helt kanon fiskarna blev som tokiga i det, kan helt klart rekomenderas...
              Den skiten har jag ett halvt kilo av i frysen som inte en enda av mina fiskar rör
              Inte ens dom 400 matgalna skalarynglen vill röra det med munnen
              ________________________________________________

              Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

              Kommentar

              • peterhaack
                • November 2004
                • 1752

                #22
                Ursprungligen postat av drd
                Den skiten har jag ett halvt kilo av i frysen som inte en enda av mina fiskar rör
                Inte ens dom 400 matgalna skalarynglen vill röra det med munnen
                Trist att höra, men det är bra att veta att det inte fungerar hos alla..
                Siten där alla plantor växer PlantSwap!

                Kommentar

                Arbetssätt...