KANON foder

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • peterhaack
    • November 2004
    • 1752

    KANON foder

    Var på Åleds och köpte lite foder, köpte bland annat deras nya Räkmix, helt kanon fiskarna blev som tokiga i det, kan helt klart rekomenderas...
    Siten där alla plantor växer PlantSwap!
  • neon_kimpan
    • August 2005
    • 1733

    #2
    jaha vad bra ! varför var det bätter än vanlig räkmix ??

    //kim
    MSN: Kim_s@pc.nu Adda gärna.

    Kommentar

    • Lenmar
      • February 2004
      • 6154

      #3
      Nu sa han ju inte att det var bättre bara att fiskarna blev som galna i det.
      Goa hälsningar, Maria Min hemsida
      Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

      Kommentar

      • neon_kimpan
        • August 2005
        • 1733

        #4
        nee de är klart, men jag trodde han hade matat med räkmix förut och att det blev typ jättestor skillnad med den nya !! men det kvittar väl, bara maten var bra o så ps: tack för upplysningen haha

        //kim
        MSN: Kim_s@pc.nu Adda gärna.

        Kommentar

        • Lenmar
          • February 2004
          • 6154

          #5
          Inge illa ment!!
          Goa hälsningar, Maria Min hemsida
          Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

          Kommentar

          • neon_kimpan
            • August 2005
            • 1733

            #6
            neerå det var inte alls så jag mena trode juh faktiskt att han mena att den var bättre än vanlig, såå det var bara bra hahah

            //kim
            MSN: Kim_s@pc.nu Adda gärna.

            Kommentar

            • peterhaack
              • November 2004
              • 1752

              #7
              Jo du har rätt jag kunde ju säga vad som var bra med den, denna är röd och inte grön i sig(och färgen gör nog ingen skillnad), de har lite andra ingredienser och jag kör med deras gröna med den äts av de flesta fiskarna även mal och diskus, nu hivade jag ner ngra bitar av den nya versionen och de dök den direkt dvs all sort fisk Corrys pitbullar diskus regnbåge ancistrusar neoner ja alla som jag har då iaf, de formligen slogs om bitarna.
              Nu så är det inte så att de inte ätit på flera dgar jag matar mina fiskar 2 ggr om dagen och de fick på morgonen innan vi åkte av röda mygg.
              Den ingrediensen som de använder får du fråga dem om...
              Siten där alla plantor växer PlantSwap!

              Kommentar

              • Birgitta W
                • October 2005
                • 2764

                #8
                Ursprungligen postat av peterhaack
                Jo du har rätt jag kunde ju säga vad som var bra med den, denna är röd och inte grön i sig(och färgen gör nog ingen skillnad), de har lite andra ingredienser och jag kör med deras gröna med den äts av de flesta fiskarna även mal och diskus, nu hivade jag ner ngra bitar av den nya versionen och de dök den direkt dvs all sort fisk Corrys pitbullar diskus regnbåge ancistrusar neoner ja alla som jag har då iaf, de formligen slogs om bitarna.
                Nu så är det inte så att de inte ätit på flera dgar jag matar mina fiskar 2 ggr om dagen och de fick på morgonen innan vi åkte av röda mygg.
                Den ingrediensen som de använder får du fråga dem om...
                Jag har hört att räkmix smutsar ner vattnet... Gör inte denna det?
                Jag har aldrig använt räkmix men detta verkar intressant. Går den att få tag i överallt eller måste man bo i närheten av Åleds?
                Kontrollera att hjärnan är inkopplad innan munnen ansluts

                Min zoon :
                http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=902526

                Kommentar

                • peterhaack
                  • November 2004
                  • 1752

                  #9
                  Ursprungligen postat av Birgitta W
                  Jag har hört att räkmix smutsar ner vattnet... Gör inte denna det?
                  Jag har aldrig använt räkmix men detta verkar intressant. Går den att få tag i överallt eller måste man bo i närheten av Åleds?
                  Denna räkmixen jag fick med hem gjorde inte det visst det är malda produkter och när vissa av fiskarn får tag på det splittras det lite men inte i den meningen att det skitar ner, har haft annat märke som faktiskt "ryker" ner karet, men Just Åleds har haft fin komposition med sammanhållningen.
                  Han sa att det kan finnas kartor(påsar) som kanske splittras lite mer men det är innan de fått till kompositionen..

                  Vet faktiskt inte var de säljer Åleds jag hämtar direkt från dem.. men gör en visit på deras hemmis och skicka ett mail så kan de nog säga om det finns i närheten av er... www.aleds.se
                  Siten där alla plantor växer PlantSwap!

                  Kommentar

                  • marcuspajp
                    • July 2004
                    • 448

                    #10
                    Om du åker till Åled och låter Arnold prata om den så kommer han tala om varför den är bättre än de flesta. Han har väldigt fina ingredienser i och så mixar han den i ett kallt rum så att det inte tinas upp nångång innan det når akvariet.
                    Salt är ballt

                    Kommentar

                    • Birgitta W
                      • October 2005
                      • 2764

                      #11
                      Ursprungligen postat av peterhaack
                      Vet faktiskt inte var de säljer Åleds jag hämtar direkt från dem.. men gör en visit på deras hemmis och skicka ett mail så kan de nog säga om det finns i närheten av er... www.aleds.se
                      Tack för tipset att maila dom! Men ibland (som nu!) funkar det inte från min dator att maila så där direkt från en hemsida... Får upp ett felmeddelande.
                      Vet inte varför det funkar ibland bara.

                      Så jag får väl helt enkelt höra mig för i zoobutiker häromkring i Östergötland. Ska man bara fråga efter Åleds NYA räkmix eller heter den något särskilt? De i affären vet kanske inte att det finns en ny så då får man den gamla...
                      Kontrollera att hjärnan är inkopplad innan munnen ansluts

                      Min zoon :
                      http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=902526

                      Kommentar

                      • Raven
                        • February 2005
                        • 15385

                        #12
                        Birgitta W, skriv in felmeddelandet i datortråden nästa gång du får det men tror ja vet vilket det kan va.
                        du använder inte outlook för mail utan typ hotmail.

                        går även klippa å klistra adressen.
                        LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                        Faktatråd Om AkvarieVatten
                        Växtakvaristernas Paradis

                        Kommentar

                        • Birgitta W
                          • October 2005
                          • 2764

                          #13
                          Ursprungligen postat av Raven
                          Birgitta W, skriv in felmeddelandet i datortråden nästa gång du får det men tror ja vet vilket det kan va.
                          du använder inte outlook för mail utan typ hotmail.
                          går även klippa å klistra adressen.
                          Jag har spray. Och ja, jag tror det är det där med outlook. En "dataexpert" "fixade" det till mig, men det blev nog något fel i alla fall...
                          Ska testa det där med klippa och klistra adressen, eller skriva av och skicka via spray kanske också går.

                          Detta var VÄLDIGT off topic...
                          Kontrollera att hjärnan är inkopplad innan munnen ansluts

                          Min zoon :
                          http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=902526

                          Kommentar

                          • Raven
                            • February 2005
                            • 15385

                            #14
                            Ursprungligen postat av Birgitta W
                            Detta var VÄLDIGT off topic...
                            näjdå diskuterar ju fodret...i tanken

                            räkmix kan det va nåt för endlers guppy ?
                            LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                            Faktatråd Om AkvarieVatten
                            Växtakvaristernas Paradis

                            Kommentar

                            • peterhaack
                              • November 2004
                              • 1752

                              #15
                              Raven

                              Jag har guppy i tanken med och de äter det, fodret innehåller ju både vegi och kötti hehe.
                              Jag hade endler innan och då matade jag med deras vanliga gröna och de åt av den med..
                              Räkmix är ett bra foder som passar de flesta och det är enkelt att göra själva med. men det blir smetigt och ofta smutsar det egna fodret ner mer än köpt. dessutom köper jag tex Åleds stora förpackning 500gram och jag tro kan ha fel för mig att ett stort paket kostade 75:- eller det var billigare jag handlade andra foder sorter med som mina fiskar gillar bland annat artemia 500gram och röda mygg, deras mysis e älskad av många av mina fiskar och deras Röda mygg samt dafnier och till mina yngel nykläckt artemia i 100grams paket.. enkelt och bra..

                              Birgitta detta foder Räkmixen (röd) är väldigt ny så om de har den ute i handlen vet jag som sagt inte men annars har du mailen här till janne på åleds
                              janne@aleds.se
                              Siten där alla plantor växer PlantSwap!

                              Kommentar

                              Arbetssätt...