Liquifry.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gladys
    • March 2005
    • 1962

    Liquifry.

    Vad har ni att säga om detta foder??
    För / nackdelar???
    Quidquid latine dictum sit, altum viditur
  • Lena123
    • January 2006
    • 336

    #2
    Till vilka fiskar?

    Kommentar

    • jagtep
      • March 2006
      • 50

      #3
      Kanonbra, enkelt att använda. finns i två varianter en till romlägare och en till levande födare, båda funkar bra..

      Kommentar

      • sockerconny
        • October 2004
        • 2349

        #4
        (Jag är förmodligen ute på djupt vatten med detta inlägg, då jag inte är säker på min sak.)
        Är inte Liquifry ett bra sätt att få igång infusorier (som föda till t.ex. yngel) i relativt nystartade kar?!

        Kommentar

        • gladys
          • March 2005
          • 1962

          #5
          För att få igång infusioner?? Jag trodde att Liquifry var infusioner eller dyl??
          Quidquid latine dictum sit, altum viditur

          Kommentar

          • Annaica
            • February 2006
            • 1177

            #6
            det är väl yngelmat? (är ny på det här)
            Räkbiten


            Kommentar

            • rent vatten
              • April 2005
              • 1061

              #7
              Om jag inte minns fel så finns det 2 olika Liquifry, 1 och 2 den ena är till levandefödare och den andra är till äggläggare.Jag har själv använt den till mina fjärilsciklider, dom får väldigt små yngel så det är bra att börja med dessa infusioner.

              Kommentar

              • Sonja
                • October 2003
                • 7357

                #8
                Till riktigt små yngel tycker jag att JBL Nobil fluid är mycket bättre än Liquifry. Jag har testat på några olika regnbågsfiskar/blåögon med mycket bra resultat.
                Alltid nyfiken!
                Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                Kommentar

                • Idanajad
                  • May 2005
                  • 465

                  #9
                  Liquifry påverkar vattnets ytspänning, så om man har fiskar som bygger skumbon i ett akvarium där man matar med Liquifry faller skumboet sönder. Bortsett från det verkar det ha fungerat hyggligt till mina mosaikguramiyngel, även om jag tycker att de verkar växa snabbare av egenodlade infusorier. (Nästa kull ska få prova Nobil fluid. Tack för tipset, Sonja)
                  Peccator est aquarifex

                  Kommentar

                  • Sonja
                    • October 2003
                    • 7357

                    #10
                    Ursprungligen postat av Idanajad
                    Liquifry påverkar vattnets ytspänning, så om man har fiskar som bygger skumbon i ett akvarium där man matar med Liquifry faller skumboet sönder. Bortsett från det verkar det ha fungerat hyggligt till mina mosaikguramiyngel, även om jag tycker att de verkar växa snabbare av egenodlade infusorier. (Nästa kull ska få prova Nobil fluid. Tack för tipset, Sonja)
                    Då skulle jag gärna vilja veta hur det funkar på mosaikyngel. Speciellt om du jämför med Liquifry. Det är jättebra att kunna tipsa andra om vad som funkar bäst på just deras yngel. Just guramiyngel är så små så det ofta är problem med den första maten till dom.
                    Alltid nyfiken!
                    Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                    Kommentar

                    Arbetssätt...