malmat, hur ofta?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • marianne.kahkonen
    • January 2006
    • 107

    malmat, hur ofta?

    Hur ofta ska man mata malar? Nu tänker jag mest på ancistrus och segelfenspleco som jag har. (Dom är inte i samma akvarium)
  • androxe
    • August 2005
    • 854

    #2
    beror lite på hur mycket mat de får i sig av mat du ger till dina andra fiskar, malar kan lära sig äta flingfoder etc. Jag hade en Ancistrus som simmade uppochner under ytan o åt flingor.
    Man brukar säga att det är lagom att stödfodra ungefär en gång i veckan med malmat

    Kommentar

    • lovlie
      • October 2005
      • 140

      #3
      Ursprungligen postat av androxe
      beror lite på hur mycket mat de får i sig av mat du ger till dina andra fiskar, malar kan lära sig äta flingfoder etc. Jag hade en Ancistrus som simmade uppochner under ytan o åt flingor.
      Man brukar säga att det är lagom att stödfodra ungefär en gång i veckan med malmat

      EN gång i veckan???? Jag brukar ge 1 maltabblett varje kväll förutom de dar de får ättor eller zuqini.

      Kommentar

      • Cold
        • March 2006
        • 1127

        #4
        Håller med åvan stående..Varje kväll,fast ibland blir det varannan
        540 L Modell större - 100 L Guppy uppfödning + Fjäril - 30L Släkt för tillfälle - 10L Räkor

        Kommentar

        • marianne.kahkonen
          • January 2006
          • 107

          #5
          Jag har också hört en gång i veckan men det låter väldigt lite. Men jag prövar att mata dom varje dag med maltabletter, och ibland även ärtor och zuccini. Tack så jättemycket för svar

          Kommentar

          • Thomas&Anna
            • January 2006
            • 1030

            #6
            Vi brukar slänga i en maltablett när vi släcker ner för kvällen många malar är aktiva på natten,en hel räka åker i ibland och det är omtyckt,har just börjat och mata med algmat(gröna och platta) kommer ej ihåg vad det heter men det är omtyckt iallafall.Det vill väldigt mycket till att fiskarna svälter ihjäl,ju mer dom får att äta ju mer skit kommer det ut.Har även ett kar på 400 l med 15 st malar och där matar jag max 1 gång om dagen det gäller ju att dom äter lite alger också.
            Thomas & Anna

            www.annaothomas.com

            Kommentar

            • mmm
              • June 2004
              • 901

              #7
              Det beror nog på vad för malar man har. Ancistrus behöver man nog sällan stödmata, jag gör i alla fall inte det. Men de äter nog de flesta rester som hamnar på botten, t.ex. räkmix.
              /Mattias

              Kommentar

              Arbetssätt...