Maltabletter som inte kampfisk tycker om.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Twisted
    • December 2005
    • 66

    Maltabletter som inte kampfisk tycker om.

    Hej!
    Har ett problem med maten till mina malar, det är så att när jag släpper ner en tablett till dem så glufsar alltid mina kmpfiskar alltid upp den innan malarna har hunnit börja mumsa på den. Har provat med det mesta, matar självklart kampfiskarna samtidigt som maltabletten släpps i, men de hinner avsluta sin mat i god tid före malarna hittar sin tablett.

    Tabletterna som jag har är: Sera Viformo.

    Finns det någon annan mat som min Corydoras aeneus kommer att älska men som kampfiskarna håller sig borta från?

    Tack på förhand
    Andreas
  • batski
    • October 2004
    • 8891

    #2
    Jag skulle börja med att skaffa minst 5 stycken corydoras till. De är ju stimfiskar och brukar inte känna sig så trygga när de är ensamma.

    Vad är det för tabletter du kör med? Det finns speciella tabletter för köttätande bottenfiskar, som t ex corysar. Ge dem ettt par tabletter i så fall. Du kan även pröva med att dela tabletterna i flera bitar spå kanske coryn får en en av bitarna.

    Lycka till!
    "The animals of the world exist for their own reasons.
    They were not made for humans
    any more than black people were made for whites
    or women for men." - Alice Walker

    Kommentar

    • sunkan aspidoras
      • June 2005
      • 925

      #3
      Ursprungligen postat av Twisted
      Hej!
      Har ett problem med maten till mina malar, det är så att när jag släpper ner en tablett till dem så glufsar alltid mina kmpfiskar alltid upp den innan malarna har hunnit börja mumsa på den. Har provat med det mesta, matar självklart kampfiskarna samtidigt som maltabletten släpps i, men de hinner avsluta sin mat i god tid före malarna hittar sin tablett.

      Tabletterna som jag har är: Sera Viformo.

      Finns det någon annan mat som min Corydoras aeneus kommer att älska men som kampfiskarna håller sig borta från?

      Tack på förhand
      Andreas
      Jag använder röda mygglarver och det ÄLSKAR corysar! Jag tinar dem under rinnande kallt vatten i en sil... en så pass stor mängd så att det mesta hamnar på botten innan´det är uppätet av andra fiskar, och det sprids runt så pass att corysarna alltid får sin ranson!

      Kommentar

      • sunkan aspidoras
        • June 2005
        • 925

        #4
        Tabletterna gillar jag inte alls, dem bara grisar ner vattnet

        Kommentar

        • Twisted
          • December 2005
          • 66

          #5
          Ursprungligen postat av batski
          Jag skulle börja med att skaffa minst 5 stycken corydoras till. De är ju stimfiskar och brukar inte känna sig så trygga när de är ensamma.

          Vad är det för tabletter du kör med? Det finns speciella tabletter för köttätande bottenfiskar, som t ex corysar. Ge dem ettt par tabletter i så fall. Du kan även pröva med att dela tabletterna i flera bitar spå kanske coryn får en en av bitarna.

          Lycka till!
          Hej!
          Formulerade mig lite fel, menade MINA malar, inte MIN. Har ett helt stimm.

          Har provat med att dela sönder tabletten, kampfiskarna hinner ändå först dit.

          Kommentar

          • batski
            • October 2004
            • 8891

            #6
            Ursprungligen postat av Twisted
            Hej!
            Formulerade mig lite fel, menade MINA malar, inte MIN. Har ett helt stimm.
            Ah ok

            Ursprungligen postat av Twisted
            Har provat med att dela sönder tabletten, kampfiskarna hinner ändå först dit.
            Har du provat med artemia? Mina gillar det. Och så låter det som om du kanske bör ge dem större portioner.
            "The animals of the world exist for their own reasons.
            They were not made for humans
            any more than black people were made for whites
            or women for men." - Alice Walker

            Kommentar

            • Linda_A
              • March 2005
              • 1479

              #7
              Jag tror inte att du kommer att hitta en maltablett/mat som inte dina andra fiskar gillar. Jag har inte gjort det i alla fall, oavsett vad jag ger. Jag löser det genom att lägga ner någon extra helt enkelt. Mina cordysar älskar hela räkor, men det gör alla mina fiskar. Jag ger lite blandat helt enkelt. Plus att jag lägger ner gruka,brysselkål till mina L-malar.
              //Linda

              Kommentar

              Arbetssätt...