Räcker enbart frysfoder?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr B
    • September 2004
    • 1310

    #16
    Som en kommentar, om han är frisk, och vällnärd, klarar han sig i 2-3 veckor minst, utan mat. Det kan vara så att han aldrig riktigt känner suget, och snappar efter frysfoder bara för att det luktar o smakar bättre.
    B!

    Kommentar

    • Birgitta W
      • October 2005
      • 2764

      #17
      Ursprungligen postat av Mr B
      Det kan vara så att han aldrig riktigt känner suget, och snappar efter frysfoder bara för att det luktar o smakar bättre.
      B!
      Det ska bli ändring på det nu...
      Kontrollera att hjärnan är inkopplad innan munnen ansluts

      Min zoon :
      http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=902526

      Kommentar

      • svea
        • February 2005
        • 2476

        #18
        När det gäller torrfoder finns ju även granulat, liksom små små kulor som dom gillar att jaga rätt på. Och tablett att sätta på rutan.
        Alla mina fiskar gillar räkmix, då är det fest.

        Lycka till med den nya lilla honan nu, Birgitta.

        Mina bilder
        Min zoon

        Kommentar

        • Birgitta W
          • October 2005
          • 2764

          #19
          Ursprungligen postat av svea
          När det gäller torrfoder finns ju även granulat, liksom små små kulor som dom gillar att jaga rätt på. Och tablett att sätta på rutan.
          Alla mina fiskar gillar räkmix, då är det fest.

          Lycka till med den nya lilla honan nu, Birgitta.
          Tack Svea!
          Min vana trogen oroar jag mig redan för henne, eftersom hon verkar så liten. Har inte sett så mycket av henne eftersom jag släckte karet innan jag släppte ner henne. Har diskuterat saken i en annan tråd om "Könsbestämma kakaduor"...

          Jag har aldrig köpt "granulat"... men när jag handlade från pwss så skickade dom med en provpåse som det står "Hikari staple" på, dom är för guldfisk och koi, står det. Och så står det "Floating type"... Dom kanske inte sjunker då??? Det är kulor i olika storlekar.

          Jag messade och frågade om man kunde ge "vanliga" akvariefiskar det och det kunde man. Vad tror du? Är det något sånt då. Känns bara som om dom skulle kunna svälja dom hela och sätta i halsen... Du ser vilken höns(fisk)-mamma jag är !
          Kontrollera att hjärnan är inkopplad innan munnen ansluts

          Min zoon :
          http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=902526

          Kommentar

          • svea
            • February 2005
            • 2476

            #20
            Mitt foder är från Tropical och heter Aquatic Nature. Inte alls stora, nästan som små små knappnålshuvuden (om du brukar sy!!).
            Dom är röda och flyter lite för att så småningom sakta dala nedåt (om dom hinner).
            Här sitter en höns/fiskmamma till. Man sitter där o kollar de små liven och undrar om dom är helt krya och klarar sej. Och det gör dom ju i allmänhet.

            Mina bilder
            Min zoon

            Kommentar

            • Birgitta W
              • October 2005
              • 2764

              #21
              Dom jag fick är större, från pepparkorn till ärtor, oss husmödrar emellan...
              Ska försöka få tag i din sort då och testa.
              Finns troligen inte här förståss...
              Kontrollera att hjärnan är inkopplad innan munnen ansluts

              Min zoon :
              http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=902526

              Kommentar

              • batski
                • October 2004
                • 8891

                #22
                Ursprungligen postat av svea
                Mitt foder är från Tropical och heter Aquatic Nature. Inte alls stora, nästan som små små knappnålshuvuden (om du brukar sy!!).
                Dom är röda och flyter lite för att så småningom sakta dala nedåt (om dom hinner).
                Här sitter en höns/fiskmamma till. Man sitter där o kollar de små liven och undrar om dom är helt krya och klarar sej. Och det gör dom ju i allmänhet.
                Jag kör med Nutrafins micro granulat. De är nog i samma storlek som dina Svea. Jag tycker det funkar bättre än flingor för mina fiskar.
                "The animals of the world exist for their own reasons.
                They were not made for humans
                any more than black people were made for whites
                or women for men." - Alice Walker

                Kommentar

                Arbetssätt...