Öronål

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Andersson_246
    • January 2006
    • 2

    Öronål

    kan man mata enbart med vanliga frysta eller färska räkor eller vad ska man mata dom med mer dom är ju tokiga i räkor men är det bra för dom
  • Kenny*92
    • September 2006
    • 1919

    #2
    Det är ingen näring i räkor matar min med fisk istället små bitar
    "Akvarie Missbrukare Är Vi Allihopa"

    Travian is The Shit

    Ha D Gött


    ///Mvh Kenny

    Kommentar

    • Erik Åhlander
      • January 2006
      • 1881

      #3
      Om vi talar om frysta räkor och fryst fiskkött borde det väl inte vara någon större skillnad i näringsvärde. Möjligen innehåller fiskkött från vissa arter mer fett, men det är väl sällan ål och lax man matar med. Jag har inte kontrollerat innehållet - detta är bara min ryggmärgsreflex. Om man kör hela räkor i matberedare blir kanske skillnaden större - någon som räknat på det?

      Kommentar

      • tummen
        • March 2005
        • 5199

        #4
        Köpt räkmix innehåller nog det mesta din ål behöver, komplettera gärna med annat frysfoder så är du på den säkra sidan. Sommartid kan du säkert mata med daggmask....
        Thomas "tummen" Wallén

        Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

        Kommentar

        • Patrik Steen
          • May 2006
          • 8464

          #5
          Daggmask är väl inte att rekomedera om dem nu inte äter det direkt då får du ta upp den direkt så den inte gräver ner sig
          Mvh.Patrik

          Kommentar

          • tummen
            • March 2005
            • 5199

            #6
            Tro mig- det kommer inte bli nå´t problem bara ålen får smak på dem!
            Dessutom klarar (nog)inte maskarna av att gräva under vatten, speciellt som de kommer vara fullt upptagna av att bli uppätna!

            Är ålen liten får man förståss dela masken i småbitar, eller bara använda små maskar.
            Thomas "tummen" Wallén

            Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

            Kommentar

            • Patrik Steen
              • May 2006
              • 8464

              #7
              Ursprungligen postat av tummen
              Tro mig- det kommer inte bli nå´t problem bara ålen får smak på dem!
              Dessutom klarar (nog)inte maskarna av att gräva under vatten, speciellt som de kommer vara fullt upptagna av att bli uppätna!

              Är ålen liten får man förståss dela masken i småbitar, eller bara använda små maskar.
              Dem klarar alldeles utmäkt att gräva ner sig under vattnet min egen öronål har aldrig viljat äta en daggmask men alla behöver inte vara så tråkig som den
              Mvh.Patrik

              Kommentar

              • tummen
                • March 2005
                • 5199

                #8
                Ursprungligen postat av stene
                Dem klarar alldeles utmäkt att gräva ner sig under vattnet min egen öronål har aldrig viljat äta en daggmask men alla behöver inte vara så tråkig som den
                Det FINNS anledningar till att jag inte har PERSONLIG erfarenhet av just öronål, men delade maskar då? De borde ju "smaka" lite mer...
                Thomas "tummen" Wallén

                Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                Kommentar

                • Bovman
                  • June 2008
                  • 2

                  #9
                  jag matar min öronål med Mysisräkor, röda mygglarver, jätteräkor (för de kan man köpa råa) och fisk. Den verkar må kalas och äter bra. Hur ofta matar ni era ålar?

                  Kommentar

                  • Guldancistrus
                    • January 2011
                    • 261

                    #10
                    Ursprungligen postat av Bovman
                    jag matar min öronål med Mysisräkor, röda mygglarver, jätteräkor (för de kan man köpa råa) och fisk. Den verkar må kalas och äter bra. Hur ofta matar ni era ålar?
                    KÖP INTE JÄTTERÄKOR!! det skövlas mangroveträsk för att odla dem!!
                    Jag är 14 år. Mina akvarium: 60l 38l snart ca200l

                    Kommentar

                    Arbetssätt...