micromask

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fluriga björn
    • June 2005
    • 83

    micromask

    hej hej
    jag vet inte vad jag ska ta mig till det luktar och blir blöt i burken där jag har micromask just nu så har jag burken uppe på akvariet och då blir det ju vatten på locket och det har jag hört e inge bra !!?? eller om man inte har nått lock så blir det ju för tort!!?? vad ska jag göra!!??

    //björn
    björn!!!
  • mayday
    • November 2005
    • 2085

    #2
    skaffa en burk som inte läcker då
    eller ställ den på en duk/pappersbit
    ______________________________________________

    "Never underestimate the power of stupid people in large groups."

    Kommentar

    • MagicFingers
      • November 2003
      • 3136

      #3
      Ursprungligen postat av fluriga björn
      hej hej
      jag vet inte vad jag ska ta mig till det luktar och blir blöt i burken där jag har micromask just nu så har jag burken uppe på akvariet och då blir det ju vatten på locket och det har jag hört e inge bra !!?? eller om man inte har nått lock så blir det ju för tort!!?? vad ska jag göra!!??

      //björn

      använd skorpmjöl istf. havregryn.. och inte på akvariet, nånannanstans kan du la ha det..
      Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

      Nunc Est Bibendum

      Kommentar

      • dgqlof
        • November 2003
        • 1344

        #4
        Jag odlar mina i smörpaket som jag stuckit en massa hål med en gaffel i locket. Det håller lagom fuktighet. Dessa smörpaket har jag sedan i en plastback med lock som jag har stående i skåpet ovanför kylen, där är lagom varmt.

        Det har fördelen att lukten håller sig inne i plastbacken. Och man behöver inte sätta om dem så ofta när man inte har yngel.

        Kommentar

        • fluriga björn
          • June 2005
          • 83

          #5
          okje tack för svaren ....tack
          björn!!!

          Kommentar

          • Sonja
            • October 2003
            • 7357

            #6
            Jag håller på och testar lite och hade en 2 liters glassplastbytta med mikromaskkultur i kylen i åtminstone två, eller var det tre månader utan att ens lyfta på locket en gång. Men när jag sen kollade efter så levde kulturen och när jag satte om den tog den sig väldigt fint. Kan vara bra att ha dom på sparlåga sådär om man inte har yngel för tillfället. Dom växer till väldigt långsamt i kylan och inte luktar det något utanför burken, eller börjar mögla inne i den heller.
            Alltid nyfiken!
            Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

            Kommentar

            Arbetssätt...