Mata scalarer

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Chard
    • December 2005
    • 34

    Mata scalarer

    Hej!
    Jag har ett problem, eller snarare en fråga:
    Jag köpte nyss två scalarer till mitt akvarium. De bor där tillsammans med ett gäng midre fiskar, men jag har haft dem i två dar snart utan att de ätit något. Jag kör med vanligt flingfoder, vilket funkade på mina gamla scalarer, innan de gick bort. De andra fiskarna käkar som vanligt...

    Vad ska jag göra? Vänta?

    Mvh
    Richard
  • miiaoo
    • January 2006
    • 2815

    #2
    eller köp nåt gott frysfoder och ge så du får se att dom vill äta alls, sen kan du kanske ge fling och frysfoder paralellt..Det är ju inte säkert att dom är vana att äta flingor..

    tex svarta el vita mygglarver eller artemia..
    Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

    Kika gärna in i min dagbok!

    Kommentar

    • santa
      • December 2005
      • 504

      #3
      Röda mygglarver älskar dom.
      Min hemsida http://santanagti.mine.nu

      Kommentar

      • Robot
        • February 2004
        • 1174

        #4
        Två dagar brukar inte vara någon fara. Jag tror inte det är maten det är fel på, jag tror scalarerna inte har fattat vad som har hänt.. Nytt hem osv. kan skapa lite oreda i skallen på fiskarna...

        Om du matar så maten faller ner från ytan så har de nya, lite blyga fiskarna en chans att få smaka på maten och förstå att det är mat som kommer... Det är ju inte säkert att uppfödaren har matat fiskarna på samma sätt innan..

        Kommentar

        • Chard
          • December 2005
          • 34

          #5
          Nu har det gått en vecka sen jag skrev det förra inlägget men scalarerna har inte blivit mer matglada nu än förr, även om de vågar sig fram mer än förr. De verkar inte intresserade av maten som jag ger, medan de andra fiskarna brinner för det. Bör jag byta foder?

          Kommentar

          • Björken
            • November 2005
            • 1174

            #6
            Ja, det kan väl aldrig skada....

            Kommentar

            Arbetssätt...