Artemian som säljs på åleds

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sacha
    • May 2005
    • 1016

    Artemian som säljs på åleds

    Någon som vet nått om hur kläckningsgraden är på de äggen som dom säljer på åleds.. Priset är ju inget att klaga på. Men kläcks de inte blir de ju dyrt i längden..
    Tjopp...
  • kaj.p
    • June 2002
    • 2952

    #2
    Ursprungligen postat av sacha
    Någon som vet nått om hur kläckningsgraden är på de äggen som dom säljer på åleds.. Priset är ju inget att klaga på. Men kläcks de inte blir de ju dyrt i längden..
    Föredrar Golden star men med tanke på priset finns det inget att klaga på det fungerar bra. Altså väl värt pengarna.
    Nordiska Diskus Sällskapet
    Hallandsakvaristerna
    BAK Gcg Maf NCS

    Kommentar

    • sacha
      • May 2005
      • 1016

      #3
      Mmm Jag är nog lite slarvig också. Då e de bättre med billig =) får nog testa en burk..

      Danke..

      Föresten...Vart köper man goldenstar i samma bigpack?! Nätet
      Tjopp...

      Kommentar

      • kaj.p
        • June 2002
        • 2952

        #4
        Ursprungligen postat av sacha
        Mmm Jag är nog lite slarvig också. Då e de bättre med billig =) får nog testa en burk..

        Danke..

        Föresten...Vart köper man goldenstar i samma bigpack?! Nätet
        Haha du som jag lite lat. Då är det bättre att satsa på skalad frystorkad artemia från Inter Rybia eller Baby star. Du slipper massa jobb.
        Nordiska Diskus Sällskapet
        Hallandsakvaristerna
        BAK Gcg Maf NCS

        Kommentar

        • sacha
          • May 2005
          • 1016

          #5
          Ursprungligen postat av kaj.p
          Ursprungligen postat av sacha
          Mmm Jag är nog lite slarvig också. Då e de bättre med billig =) får nog testa en burk..

          Danke..

          Föresten...Vart köper man goldenstar i samma bigpack?! Nätet
          Haha du som jag lite lat. Då är det bättre att satsa på skalad frystorkad artemia från Inter Rybia eller Baby star. Du slipper massa jobb.
          hehe

          nu känner jag mej lite borta här... vad är skillnaden på den å vanliga ägg då!?

          Menar du att de finns artemior man inte behöver skilja från äggskal... de verkar inte sämre du

          Ska man alltså mata med äggen direkt!? ..Nån som vill bekräfta el dementera!?
          Senast redigerad av sacha; 23 December 2005, 01:51.
          Tjopp...

          Kommentar

          • drd
            • March 2004
            • 5586

            #6
            Jag kör med den röda burken som Åleds säljer och det är hög procent kläckning på dom tycker jag.

            Jag använder mig av plastburkspricipen men det blir säkert ännu fler kläckta med petflaskemetoden skulle jag tro.

            ________________________________________________

            Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

            Kommentar

            • sacha
              • May 2005
              • 1016

              #7
              Fick svar från Åleds idag.. Dom kunde skicka burkarna, perfekt! Den första zoobutiken som svarat på Mail Mailat 2st tidigare som ibland näms här å inte ens fått svar.. Vissa ska hålla sej till att sälja i butik
              Tjopp...

              Kommentar

              • y0da
                • August 2005
                • 1697

                #8
                Ursprungligen postat av sacha
                Fick svar från Åleds idag.. Dom kunde skicka burkarna, perfekt! Den första zoobutiken som svarat på Mail Mailat 2st tidigare som ibland näms här å inte ens fått svar.. Vissa ska hålla sej till att sälja i butik
                Är väl det de gör då? hähä

                Sacha... min flickvän bor några mil ifrån Åleds, är där titt som tätt. Hojjta till om du vill att jag ska handla med mig nått vid nästa tur!
                http://www.y0da.se

                540L SA

                Kommentar

                • mmm
                  • June 2004
                  • 901

                  #9
                  Ursprungligen postat av sacha
                  Ska man alltså mata med äggen direkt!? ..Nån som vill bekräfta el dementera!?
                  Jag har köpt frystorkade, skalade ägg från CichlideCentret. http://cichlidecentret.biz//product....1&sub=0&page=1
                  Man matar alltså med äggen direkt, fungerar väldigt bra. Sen kläcker jag artemia ibland som variation...

                  Angående Åleds så tror jag de ska ha en rätt bra kläckningsgrad, har dock inte testat själv.

                  /Mattias
                  /Mattias

                  Kommentar

                  • sacha
                    • May 2005
                    • 1016

                    #10
                    Hhmm..de verkar ju intressant de där med skalade ägg... Vad är nackdelen med de !? kan inte va redigt lika näringsrikt!? ...å sen rör dom sej ju inte hum
                    Tjopp...

                    Kommentar

                    • mmm
                      • June 2004
                      • 901

                      #11
                      Har hört att de ska vara minst lika näringsrika, är dock inte säker. Men sen är det kanske lättare för ynglen att hitta levande artemia som simmar omkring.

                      /Mattias
                      /Mattias

                      Kommentar

                      • uffe
                        • January 2002
                        • 865

                        #12

                        Ska man alltså mata med äggen direkt!? ..Nån som vill bekräfta el dementera!?
                        du bör nog blötlägga dom i några minuter före matning,dom sväller lite grann o det kanske är bättre att dom sväller i vatten än i deras magar
                        // Uffe

                        Kommentar

                        • sacha
                          • May 2005
                          • 1016

                          #13
                          Aa oki, kanske ska ha lite både och hemma..Finns ju dagar då man inte orkar kläcka så då äre ju smidigt att lägga lite ägg i blöt i 20min å sen mata
                          Tjopp...

                          Kommentar

                          Arbetssätt...