Mystiskt...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gogar
    • November 2003
    • 365

    Mystiskt...

    Hittade en stendöd igel (blodigel antar jag) i akvariet i går. Jag har inte satt i några nya stenar, rötter, växter eller något sådant på flera år. Jag har heller inte matat med egenfångat levande foder i år. Och jag vet ju att den inte flugit in i akvariet....

    Min misstanke är att den kan ha funnits med i det frysta fodret. (Röda och svarta mygg). Någon som varit med om något liknande??

    Kanske odlar man iglar och sådant på samma anläggningar?
    Mvh Håkan
    - som bara uttrycker sin personliga åsikt och erfarenhet. Jag kan ha fel - och då lär jag mig (förhoppningsvis).
  • Robot
    • February 2004
    • 1174

    #2
    Det kan inte varit något som suttit inuti magsäcken på någon fisk eller så?! Sen när den dött har den tappat taget och kommit ut den naturliga vägen..

    Kommentar

    • gogar
      • November 2003
      • 365

      #3
      Nej, det var helt klart en igel. Och det är inga fiskar som dött på länge. Jag tror nog det var med det frysta ändå.
      Mvh Håkan
      - som bara uttrycker sin personliga åsikt och erfarenhet. Jag kan ha fel - och då lär jag mig (förhoppningsvis).

      Kommentar

      • AndreasBK
        • December 2003
        • 374

        #4
        Jag har hittat en igel bland de röda mygglarverna en gång, men den gick hem lika bra hos fiskarna som mygglarverna.
        Tror nog att du har fått med den i frysfodret.
        Andreas akvariesida

        Kommentar

        • Tropfrog
          • October 2002
          • 8078

          #5
          Jag har fått både daggmask och andra svåridentifierade djur i frysfodret. Köp åledsfodret så får du mer mat för pengarna och bättre kvalité.
          MVH
          Magnus
          min zoon

          Kommentar

          • gogar
            • November 2003
            • 365

            #6
            Nja, en igel, eller elefant hit eller dit, gör inte så mycket. Så det är inte för den sakens skull. Har bara aldrig sett det förut. (Fiskarna har väl hunnit äta upp allt mysko förut). Och 19 spänn för 100g röda i färdiga portioner tycker jag är ganska lagom. Och portionerna räcker fint och innehåller mycket mygglarver.
            Mvh Håkan
            - som bara uttrycker sin personliga åsikt och erfarenhet. Jag kan ha fel - och då lär jag mig (förhoppningsvis).

            Kommentar

            • ervrj
              • January 2004
              • 20

              #7
              igel

              Ja fick precis syn på en sten död igel haha...
              matar mycket med röda mygg

              rickard

              Kommentar

              • Azur
                • March 2003
                • 12946

                #8
                Sånt händer. Småinsekter typ ryggsimmar-nymfer hittar man ofta i svartamygglarvspaket, och jag har en gång hittat en Tångborre i ett paket frysta nordhavsräkor.
                Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                Kommentar

                Arbetssätt...