Torrfoder av olika tillverkare, skillnad ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • stefanr72
    • November 2010
    • 1026

    #16
    Ursprungligen postat av Lusse
    PGA att det var palmolja o det tycker de är miljövidrigt.
    Jag skälde ut dem att hur i hela världen kunde de rekommendera ett fullfoder som inte innehåller de tre huvudsakliga beståndsdelarna som alla vet att man måste få i sig som kolhydrater, proteiner och fett (oljan). De kan ju inte bara ta bort en av tre beståndsdelar ifrån ett "fullfoder"!
    Fågeln hade dött av någon oförklarlig bristsymptom efter ett tag om jag omedvetet hade uteslutit fett ifrån kosten.
    Ja de fattade att de gjort fel och efter det så tog de även hem oljan. O det var en av de största djursjukhusen i Malmö som borde kunna basal näringslära kan man tycka..
    Och varför måste just palmolja användas? Hade gojjan vägrat att äta om du blandat i t.ex. solrosolja?

    Kommentar

    • Lusse

      • April 2008
      • 328

      #17
      Ursprungligen postat av stefanr72

      Och varför måste just palmolja användas? Hade gojjan vägrat att äta om du blandat i t.ex. solrosolja?
      Det är inte bara "olja". Oljan innehåller i sig olika vitaminer, antioxidanter samt nivåer av Omega 3 o 6.

      Det är inte ren/bara palmolja de kallar det för "palmgloss". O det innehåller en blandning av flera olika oljor om man skall gå in på detaljer:

      Composition :
      Organic Extra Virgin Red Palm Oil (country of origin: Colombia)
      Organic Extra Virgin Coconut Oil (country of origin: Sri Lanka)
      Organic Wheat Germ Oil (country of origin: Germany)
      Organic Perilla Oil (country of origin: China)
      Källa:
      Palmgloss® 100 ml - Food supplement for ornamental birds and pets with essential fatty acids, carotene and natural vitamin E Composition : Organic Extra Virgin Red Palm Oil (country of origin: Colombi


      Jag kan inte byta ut den utan att se till att alla näringsämnen osv finns med. Jag skulle med stor sannolikhet missa få med något o fabrikantens avvägning av vad det exakt innehåller har de koll på o inget jag vill/kan labba med. Man känner till sina begränsningar eller vet att allt är inte så lätt som det verkar vid en första anblick:

      Benefits of Palmgloss® through its natural active ingredients :
      • Antioxidant effect of vitamin E
      • Source of essential fatty acids Omega 3 and 6, which the body cannot produce
      • Supplies various carotenes - beta-carotene as a precursor of vitamin A, for example
      • Inactivation of bacteria, viruses and fungi, while also supporting the body's natural defenses
      • Medium-chain fatty acids as a readily available energy source for weakened animals

      Kommentar

      Arbetssätt...