Matning under första tiden, kan jag ge mygglarver eller någonting annat kul idag?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Munin
    • December 2020
    • 658

    Matning under första tiden, kan jag ge mygglarver eller någonting annat kul idag?

    Har haft baljan igång någon vecka nu med fisk, matat väldigt sparsamt och med långa mellanrum. Idag var jag på djuraffären och köpte på mig lite frysmat undrar om det är ok att mata med redan nu, kanske är det rentav bättre än flingfoder så här i början? Antar att det skulle vara ytterst lite i så fall? Har röda mygg, mysis och någon räkmix. Tio citrontetror som ska utfodras.
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Du kan variera kosten (förutsatt att du har fiskarter som är anpassad till denna kost) - det viktiga är att mata lite.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Munin
      • December 2020
      • 658

      #3
      Jo, det är bara svårt att(utan speciellt mycket erfarenhet) avgöra vad som faktiskt är lite. Tio tetror är ju väldigt lite mage att mätta så misstänker att det är ännu mindre än jag faktiskt tror, någon larv eller fem var? Nåja hittills har värdena sett ok ut så får väl gå på magkänsla, men får nog vänta till morgonen! Tack för snabbt svar.

      Kommentar

      Arbetssätt...