Kommer dom kvävas

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • åheim
    svarade
    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Vissa dog, men många överlevde trots att de simmade runt med en ständigt uppspärrad mun
    Hua det låter inge trevligt för dem eller att gå och titta på för den delen heller... Håller mig till mina cyclops och annat smått tror jag!

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av åheim
    Alltå permanent så dem dog...?
    Vissa dog, men många överlevde trots att de simmade runt med en ständigt uppspärrad mun

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Du har inte någon akvariebutik i närheten som säljer levandefoder? Blackworms och tubifex brukar ju vara uppskattat! Tycker man de är för långa går de ju att dela.

    Lämna en kommentar:


  • åheim
    svarade
    Alltå permanent så dem dog...?

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Det finns en risk för att maten fastnar när fisken får för sig att den absolut kan sätta i sig mat som är för stor. Har bl.a. varit med om att några Tanganyikaciklider har gapat efter för mycket - de kvävdes inte men käften låste sig så de kunde inte stänga den efteråt.

    Lämna en kommentar:


  • åheim
    svarade
    Är masken för stor kommer dem inte ta den eller spotta ut den så det är bara att prova!

    Lämna en kommentar:


  • embl
    svarade
    Tänkte små daggmaskar (barn) för matenskull och för att kunna mata dom levande

    Lämna en kommentar:


  • LoGeek
    svarade
    Vad är det för mask du ska släppa i och varför?

    Lämna en kommentar:


  • embl
    startade ett ämne Kommer dom kvävas

    Kommer dom kvävas

    Som det står i rubriken är jag rädd för att mina fiskar ska kvävas(sätta i halsen) om jag lägger i en lite mask (1-1,5cm) jag har ett 60L med 15 pristella?
    mvh Emil
Arbetssätt...