foder till stänktetra yngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gerd
    • January 2017
    • 7

    foder till stänktetra yngel

    Har några stänktetror som lagt rom. Om nu romen kläcks och föräldrarna inte äter upp dom små vad ska man då mat dom med?
  • Niklas8
    • April 2010
    • 62

    #2
    Infusorier är nog bäst att börja med

    Kommentar

    • Gerd
      • January 2017
      • 7

      #3
      hej å tack för snabbt svar. Hur får man tag på infusioner? Läst lite om infusorier verkar vara svårt att få bort ur karet när eventuella ynglen vuxit.

      Kommentar

      • Niklas8
        • April 2010
        • 62

        #4
        Du odlar dem själv. De finns säkerligen i karet redan men du kan behöva mera om du får många yngel. Du kan ta i princip valfri bit grönsak och lägga i en bytta vatten några dar. Vattnet blir grumligt (och rätt illaluktande) och i den sörjan finns nu infusorier. Hur de kommer dit? Jag är ingen biolog, men jag antar att deras sporer finns i luften överallt och när de hamnar i gynnsamt vatten så utvecklas de.

        Om du inte har någon obalans i karet brukar inte infusorier vara något problem. får du yngel kommer dessa att rensa karet på allt iaf. Lycka till!

        Kommentar

        • Gerd
          • January 2017
          • 7

          #5
          någon grönsak bättre än någon annan? tack för svaren

          Kommentar

          • Niklas8
            • April 2010
            • 62

            #6
            Jag har i ärlighetens namn begränsad erfarenhet, men nyligen använde jag gröna frusna ärtor. Vill annars minnas att hö, bananskal, potatisskal är några förslag jag läst om.

            Kommentar

            Arbetssätt...