Allmänt meddelande

Kollapsa
No announcement yet.

foder till stänktetra yngel

Kollapsa
X
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

foder till stänktetra yngel

Har några stänktetror som lagt rom. Om nu romen kläcks och föräldrarna inte äter upp dom små vad ska man då mat dom med?

Infusorier är nog bäst att börja med

Kommentera

hej å tack för snabbt svar. Hur får man tag på infusioner? Läst lite om infusorier verkar vara svårt att få bort ur karet när eventuella ynglen vuxit.

Kommentera

Du odlar dem själv. De finns säkerligen i karet redan men du kan behöva mera om du får många yngel. Du kan ta i princip valfri bit grönsak och lägga i en bytta vatten några dar. Vattnet blir grumligt (och rätt illaluktande) och i den sörjan finns nu infusorier. Hur de kommer dit? Jag är ingen biolog, men jag antar att deras sporer finns i luften överallt och när de hamnar i gynnsamt vatten så utvecklas de.

Om du inte har någon obalans i karet brukar inte infusorier vara något problem. får du yngel kommer dessa att rensa karet på allt iaf. Lycka till!

Kommentera

någon grönsak bättre än någon annan? tack för svaren

Kommentera

Jag har i ärlighetens namn begränsad erfarenhet, men nyligen använde jag gröna frusna ärtor. Vill annars minnas att hö, bananskal, potatisskal är några förslag jag läst om.

Kommentera

Sparar...
            X