Gul hantel / Heros efasciatus foder

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Emiis
    • October 2016
    • 8

    Gul hantel / Heros efasciatus foder

    Hej!

    Nu har jag blivit lycklig ägare av 4 små söta hantlar. De är ca 5 cm stora.

    Nu undrar jag , ni som har hantlar och använder "räkmix" vad kör ni på för recept? Lägger ni till något annat än de vanliga grundrecept? ( Har malawi så har en räkmix med 800g räkor , 1 kg ärtor m.m )
    Vad skulle ni även rekommendera för pellets / Granulat / frysfoder till dessa pärlor? Har i dagsläget hemma artemia , skulle cyclops vara ett bra alternativ med tanke på att de är små?

    Hoppas på svar!
    // Emiis
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Dom är ju allätare så det borde inte vara något större problem. Cyclops är ett bra foder (som dessutom ger fina färger) till små fiskar. Frusen artemia är också OK men förstärker inte färgerna.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • KJE
      • August 2013
      • 1066

      #3
      När jag hade mina gula hantlar så matade jag bara med granulatfoder och dom växte väldigt bra ändå, misstänker dock att dom ibland tog sig någon Kardinaltetra som extra proteinkälla. Granulatet jag använde var Tetra Rubin, men nu använder jag bara Dr Bassleers efter att ha läst att dom är bäst, har förstås inga hantlar nu, men tror ändå mer på Dr Bassleers
      Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

      Kommentar

      • Emiis
        • October 2016
        • 8

        #4
        Tusen tack för svar! Då känns det som att jag är på rätt kurs. Fortsätter med räkmixen , ska fixa granulat nu till helgen och även köpa hem cyclops

        Kommentar

        Arbetssätt...