Flingfoder

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Åsa-Marie
    • September 2014
    • 109

    Flingfoder

    Fick nydligen höra att flingfoder ej är bra. Att de grumlar vattnet och att pellets är mycket bättre. Stämmer det? Vad har ni för erfarenheter??
  • jenmad
    • March 2009
    • 579

    #2
    Ursprungligen postat av Åsa-Marie
    Fick nydligen höra att flingfoder ej är bra. Att de grumlar vattnet och att pellets är mycket bättre. Stämmer det? Vad har ni för erfarenheter??
    Hej!
    Att mata platy-yngel med pellets funkar inte så bra så jag ger flingor som jag smular sönder. Funkar hur bra som helst, och vattnet är klart. Ger även frysta cyklops men tror att de små inte kan få i sig dem...

    Kommentar

    • T_B
      • September 2013
      • 96

      #3
      Flingfoder funkar fint för de flesta fiskar om du använder ett känt märke.

      Kommentar

      • Åsa-Marie
        • September 2014
        • 109

        #4
        Kör med röda och gröna flingor. Dom gröna verkar skräpa tycker jag

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Det finns flingor som smutsar mer eller mindre, det finns pellets som smutsar mer eller mindre.
          Svårt att veta vilka som smutsar minst för det har absolut inget med färgen att göra utan handlar snarare om kvalitén: Dvs ofta är det så att dyrare foder smutsar mindre
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Åsa-Marie
            • September 2014
            • 109

            #6
            Okej. Man får vad man betalar för alltså

            Kommentar

            Arbetssätt...