Grönmussla!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mirala
    • June 2015
    • 22

    Grönmussla!

    Hej!

    Kunde inte låta bli att efter middagen stoppa ned ett par grönmusselskal i akvariet. Oj så populärt det blev! Playts, amanoräkor och till min stora glädje octocinclus mumsar på både skal och köttrester, jag har haft så svårt att få dem att äta tidigare. Har aldrig sett dem ta för sig gentemot de andra fiskarna förut. Frågan är nu bara om det är nyttigt för dem? Ganska snyggt är det oxå om jag får säga det själv 😄
  • Mirala
    • June 2015
    • 22

    #2
    Vet inte varför bilderna hamnar på sniskan...

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48147

      #3
      Det borde ju vara rätt OK - sen såklart är det ju inte bra att köra mycket köttfoder till herbivora arter men som tillskott är det Ok även för dessa.
      Tänk dock på att musselkött smutsar ner rätt mycket i akvariet så lägg inte i för mycket
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Mirala
        • June 2015
        • 22

        #4
        Ok, då kan jag känna mig lugn! Har inte lagt ned något löst kött utan bara det som liksom sitter fast på insidan av skalet. Men det kanske blir dåligt efter nåt dygn så man bör ta upp och skrapa av det? Tänkte låta skalen vara kvar efterssom de är så snygga.

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48147

          #5
          Ja du bör inte köttet vara kvar längre än ett dygn, men skalen kan gärna ligga kvar
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          Arbetssätt...