bäst före på röda mygg?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cool
    • October 2002
    • 1869

    #16
    ja har börjat me röda mygglarver fö dom äter inge annat försökt me daphnier men nono det går inte i!?!?!?!?
    Bilder:http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=75730
    NY MSN:t__skate@hotmail.com
    Skorpion och amfibie fantast

    Kommentar

    • David B
      • December 2002
      • 507

      #17
      Kör du på med dina röda mygg, Cool.

      Uppenbarligen så är du inte allergisk mot dem så då är det ju inga problem, annat än att fiskar trivs bäst med varierad mat på "bordet".

      David B.

      Kommentar

      • fluander
        • October 2003
        • 276

        #18
        När jag i mitten av 1960 talet hade ett akvarium så provade jag frystorkade röda mygglarver. Mina ögon svällde igen ögonblickligen.
        Det behövdes bara att jag gick in till min zoohandlare som sålde och använde dessa så reagerade jag.
        När jag började igen 2001 så köpte jag frysta i den tron att det möjligen var damm från det frystorkade som jag reagerade mot, men icke. Jag matade mina fiskar en gång så var mina ögon fullsändigt igensvullna.
        Min slutsats är ANVÄND INTE RÖDA MYGGLARVER.
        fluander
        zoonen.se

        Kommentar

        • Aberg
          • August 2006
          • 5

          #19
          känner man direkt?

          har matat nu en stund med rödamygglarver, känner inget, men tror ni att man kan utveckla de allergier ni beskriver på en längre sikt eller skulle jag redan kännt av det?

          MVH Martin

          Kommentar

          • Sonja
            • October 2003
            • 7357

            #20
            Ursprungligen postat av Aberg
            har matat nu en stund med rödamygglarver, känner inget, men tror ni att man kan utveckla de allergier ni beskriver på en längre sikt eller skulle jag redan kännt av det?

            MVH Martin
            Du kan utveckla det på längre sikt också. Det är rätt dumt att chansa. Får du en reaktion kan du bli allergisk mot andra saker också och då är det lätt att vara efterklok. Röda mygg är ju inte något man absolut måste använda. Det finns massor av andra vettigare foder.
            Alltid nyfiken!
            Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

            Kommentar

            Arbetssätt...