VA??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Daniel Odell
    • November 2002
    • 1595

    #46
    finns det akvarister som blandar? hemska tanke
    fish r friend

    Kommentar

    • walle_1
      • April 2003
      • 221

      #47
      men jag tycker bara att deta lät ganska dumt...."Jag håller mig efter en regel, jag matar bara med sånt som lever under vattnet."
      Kan du utveckla varför du tycker det är konstigt?


      MVH Martin
      MVH Martin
      http://m1.271.telia.com/~u27102612/

      Kommentar

      • JR
        • April 2003
        • 2112

        #48
        köp vegetarisk köttfärs annars? hehe.. är väl gjord på typ sojabönor.. =)
        --== Kan man inte fiska upp dem får man odla dem ==--
        http://www.skip.informatik.gu.se/~jr/akvarium/

        Kommentar

        • jolon
          • December 2002
          • 1075

          #49
          En liten fråga bara,,, det finns ganska bra foder på marknaden (själv varvar jag novo bel med tabimin och krossar en snigel då och då) ALLA mina fiskar äter av dessa (räkorna har jag hittils inte sett mer än tre gånger men nått äter dom) nånting i min hjärnbark säger mig att det här säljs som allround foder och kan användas som sådant. Så VARFÖR leka runt med saker som folk säger förstör fiskarnas tarmsystem etc? Visst det finns alltid öppningar till förbättring,, men inte på bekostnad av dina husdjur.
          My internet should be readonly.

          Kommentar

          • jolon
            • December 2002
            • 1075

            #50
            Kanske ska tillägas att jag bar har förhållandesvis små fiskar.
            My internet should be readonly.

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              #51
              nånting i min hjärnbark säger mig att det här säljs som allround foder och kan användas som sådant.
              För en allätande fisk så är det säkert ofta OK med enbart ett s.k. allroundfoder, men nu är det så att väldigt många fiskar är skapade för ett viss typ av foder och för dessa duger det inte med ett allfoder.
              För att dra en liknelse - människan är en allätare och kan alltså ges ett allroundfoder, men att tro att man kan ge en ko och ett lejon ett sådant foder är fel.
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Frosty rök
                • February 2003
                • 43

                #52
                ...Och här drar vi igång en gammal tråd. Inget fel för man ska ju återvinna så mycket material som möjligt
                Vill dela med mig relevant till diskussionen en erfarenhet av att mata fiskar med köttfärs. Alla fiskar är ju inte samma precis, men min erfarenhet för 7-8 år sedan var att jag hade hört att man kunde lyxa till att lite för fiskarna, dvs mina Palettciklider med att ge dom en liten bit köttfärs ibland. Jag gjorde så och testade och det resulterade i förstoppning av en hane som gjorde att magen svullnade upp tills han sakta inte kunde röra sig mer och han dog. Hans hona fick också förstoppning men klarade sig efter 1 veckas svält. Så att ge sina fiskar köttfärs medför hög risk. Håll er till foder om ni är rädda om fiskarna.
                Senast redigerad av Frosty rök; 19 July 2014, 16:50.

                Kommentar

                • Apistojohan
                  • January 2014
                  • 262

                  #53
                  Den här tråden får mig att inbilla mig att nivån har höjts en aning här - och det är ju fint!
                  Haninge akvarieförening

                  Kommentar

                  Arbetssätt...