Räkmix (video)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • simka
    • November 2013
    • 326

    #31
    Hej! Grym video!

    Har läst runt lite och tror att 500g räkor med skal och 500g ärtor kan funka till mina malawi, vad tror ni om den blandningen för:

    L. Trewavasae - Aufwuchs/Veg
    Ps. Acei - Växtätare/Alg
    Ps. Maingano - Allätare/Biomatta/Plankton
    Ps. Saulosi - Allätare/Växtätare/Alg

    Kan 50/50 blandning räkor/ärtor lira för dessa?
    450L Malawi - Pågående projekt
    180L Malawi - Avvecklat
    60L Rasboror & tetror - Avvecklat

    Kommentar

    • Rufus
      • January 2005
      • 866

      #32
      Fortsätter på denna tråd istället för att starta ny.
      Det finns ju alla möjliga superfoods i pulverform, spirulina, vetegräs, korngräs, gojipowder osv. Gemensamt är att de endast innehåller torkad råvara i pulverform. Tror ni det kan vara en bra ide att mata med? Blanda i räkmix t ex. Får superfoods från jobbet och det är ju späckat med nyttigheter.
      // Annicka

      Kommentar

      • Tobbe R
        • May 2009
        • 654

        #33
        Ursprungligen postat av Rufus
        Fortsätter på denna tråd istället för att starta ny.
        Det finns ju alla möjliga superfoods i pulverform, spirulina, vetegräs, korngräs, gojipowder osv. Gemensamt är att de endast innehåller torkad råvara i pulverform. Tror ni det kan vara en bra ide att mata med? Blanda i räkmix t ex. Får superfoods från jobbet och det är ju späckat med nyttigheter.
        Gemensamt för dem är att de är onödigt dyra. Kan du få dem gratis är det väl inget som hindrar att du provar. Att födoämnen som ska vara bra för människor också är bra för fiskar är inte självklart. Det är inte heller självklart att dessa dyra pulver har någon särskild effekt på människors hälsa.

        Tobbe

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48147

          #34
          Ursprungligen postat av Rufus
          Fortsätter på denna tråd istället för att starta ny.
          Det finns ju alla möjliga superfoods i pulverform, spirulina, vetegräs, korngräs, gojipowder osv. Gemensamt är att de endast innehåller torkad råvara i pulverform. Tror ni det kan vara en bra ide att mata med? Blanda i räkmix t ex. Får superfoods från jobbet och det är ju späckat med nyttigheter.
          Spirulina (och Astaxanthin) ger man ju (när man tillverkar sitt eget foder) för att det förstärker färgerna på fiskarna och inte på att det är speciellt nyttigt.
          Visst är de dyra men man använder ju inte speciellt mycket så det blir ändå inte så dyrt.

          De andra grejerna du använder tror jag inte så mycket på.


          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Rufus
            • January 2005
            • 866

            #35
            Ursprungligen postat av Tobbe R

            Gemensamt för dem är att de är onödigt dyra. Kan du få dem gratis är det väl inget som hindrar att du provar. Att födoämnen som ska vara bra för människor också är bra för fiskar är inte självklart. Det är inte heller självklart att dessa dyra pulver har någon särskild effekt på människors hälsa.

            Tobbe
            Tack för ditt svar, nej det förstår jag, det vi stoppar i oss kan fungera som ett gift för djur då vi har olika enzymer osv som bryter ner allt vi stoppar i oss t ex hund och mörk choklad. Och andra sidan kan en del djur utan vidare proppa i sig sånt vi inte alls skulle må bra av
            Det vi stoppar i oss har alltid effekt på vår hälsa, även om jag själv inte äter pulver av det hör slaget tror jag att de spelar på de nyttigares spelhalva.
            Ville bara veta om ngn testat. Jag får ta mig en funderare.

            // Annicka

            Kommentar

            • Rufus
              • January 2005
              • 866

              #36
              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
              Spirulina (och Astaxanthin) ger man ju (när man tillverkar sitt eget foder) för att det förstärker färgerna på fiskarna och inte på att det är speciellt nyttigt.
              Visst är de dyra men man använder ju inte speciellt mycket så det blir ändå inte så dyrt.

              De andra grejerna du använder tror jag inte så mycket på.

              Jag använder inget av det än Tack för ditt svar.
              // Annicka

              Kommentar

              Arbetssätt...