Önskar foderförslag

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mu(sic)
    • March 2012
    • 2305

    Önskar foderförslag

    Jag har skalarer, svärdbärare, palettciklider, ancistrus och neontetror och hittills har jag varvat vanligt flingfoder och fryst artemia åt dom. Squash och ärtor har dom allihopa ätit av. Nu vill jag utöka variationen och tar gärna emot tips på bra foder, förutom räkmix
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    #2
    Ursprungligen postat av Mu(sic)
    Jag har skalarer, svärdbärare, palettciklider, ancistrus och neontetror och hittills har jag varvat vanligt flingfoder och fryst artemia åt dom. Squash och ärtor har dom allihopa ätit av. Nu vill jag utöka variationen och tar gärna emot tips på bra foder, förutom räkmix
    Svarta och vita mygg, cyklops (frysfoder), ciklidpellets och lite malchips till ancistrusen .

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Mu(sic)
      • March 2012
      • 2305

      #3
      Hej Inger! vad heter ciklidpelletsarna? Alltså nåt märke typ så jag vet vad jag ska kolla efter. Torrfoder finns det inte så mycket att välja bland här. Inte malchips heller så det blir nog näthandel...

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        #4
        Tropical Cichlid Gran, gillas av P.Sacrimontis och Sajicorna. Fast P.S. gillar mest olika sorters frysfoder .

        Finns väldigt dålig sortering på torrfoder här också, så då är det nätbeställning som gäller...tyvärr.

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Mu(sic)
          • March 2012
          • 2305

          #5
          Attans app som inte uppdaterar inläggen ordentligt [emoji19] Tack Inger [emoji2] Jag ska testa det pelletsfodret. Det är jättesvårt att bestämma sej för det finns ju så jäkla många märken och sorter och inte vet jag nåt heller [emoji6] men frysfoder finns det nog några sorter av här. Och jag ska göra lite räkmix också så ska dom nog få dom små rackarna [emoji12]

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            #6
            Håll dig till dom kända fodersorterna så blir det nog bra .

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Mu(sic)
              • March 2012
              • 2305

              #7
              Hah! Jag vet ju inte vilka sorter som är kända eller populära ju [emoji12] Det är därför jag frågar [emoji1]

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                #8
                Ursprungligen postat av Mu(sic)
                Hah! Jag vet ju inte vilka sorter som är kända eller populära ju [emoji12] Det är därför jag frågar [emoji1]
                Jag brukar variera mellan olika frysfoder och/eller Sera, Tetra eller Tropicas torrfoder. Till pyttesmå fiskar så smular jag flingfoder.
                Duger det svaret

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Mu(sic)
                  • March 2012
                  • 2305

                  #9
                  Japp! Det duger skitbra [emoji4] tack för tålamodet Inger [emoji2]

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    #10
                    Ursprungligen postat av Mu(sic)
                    Japp! Det duger skitbra [emoji4] tack för tålamodet Inger [emoji2]
                    Det var så lite så, bara kul att få hjälpa till .

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...