Ekologiska grönsaker till malarna?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Madde2008
    • December 2014
    • 43

    Ekologiska grönsaker till malarna?

    Hej!
    Brukar ni ge era Malar ekologiska grönsaker? De tål väl vanliga så jag inte har ihjäl mina ancistrusar... Har inte alltid ekologiskt hemma. Vore tråkigt då de är ena härliga krabater. Det händer alltid något när de är i farten! Jag är nog en riktig hönsfiskmamma!
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Det har jag inte ens tänkt på, när jag matat mina malar och andra fiskar...
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Madde2008
      • December 2014
      • 43

      #3
      Ha, ha! Någon måste ju vara den första! Ok, jag fattar! Trodde en gång att jag hade ihjäl en vandrande pinne med besprutad sallad! Jag var tio typ men det fastnade!

      Kommentar

      • ettfettbranamn
        • December 2010
        • 3424

        #4
        Jag ger mina både ekologiskt och vanliga, de har inte klagat ens lite..
        Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

        Normaliseringsprocessen..
        (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

        Kommentar

        • Rebah
          • January 2012
          • 410

          #5
          Japps, bara eko. Men gav "vanliga" grönsaker förr med och verkar inte ha dödat någon med det heller. Tycker dock det blir mindre rester kvar av bla zucchinin när de får en ekologisk variant, de äter skal och allt vilket de var lite kinkiga med förr. Men det kan ju ha andra orsaker med. Tänker ändå fortsätta med eko, för säkerhets skull.
          "The trees move... do you not see it?"

          Kommentar

          • HeidiH
            • October 2014
            • 629

            #6
            Tycker det verkar klokt att ge ekologiskt. Även om kag själv inte gör det. Ska nog börja då jag har fler malar att utfodra. Just nu bara sju små ottosar.

            Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

            Kommentar

            • Bygert
              • March 2010
              • 2169

              #7
              Jag är av diverse orsaker som kan kvitta här ofta skeptisk till ekologiskt men när det gäller vissa djur så kan det vara läge att fundera. Jag har tagit livet av åtskilliga lägre djur med en chiquita-banan och det kan finnas viss logik i det om den är behandlad med medel som just är avsedda att döda lägre djur. Generellt är ofta också djur i vatten mer känsliga för de kemikalier som kan vara aktuella här så viss försiktighet kan vara lämpligt.

              Dock är det normalt fullt tillräckligt att köpa svenskt, det visar sig vid olika undersökningar att resthalterna av bekämpningsmedel i svenskt är låga eller obefintliga. Spanskt t ex eller sydamerikanskt kan vara en helt annan historia. För fiskar är det min tro att vanliga svenska grönsaker är tillräckligt säkert. För leddjur som man är mycket rädd om kanske ekologiskt kan vara mer motiverat.
              Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

              Kommentar

              Arbetssätt...