Tabletter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Juni
    • February 2014
    • 613

    Tabletter?

    Hur ofta ska jag ge malarna foder tabletter, Tetra tabi min? Har två malar på ca 7 cm. Står ingen dosering på burken.
    Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Beror väl på vilka malar det är och hur stora de är
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Juni
      • February 2014
      • 613

      #3
      Två st, ca 7cm stora Ancistrus.
      Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Skulle tro att det normalt sett räcker med en tablett per dygn
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Juni
          • February 2014
          • 613

          #5
          Jag behövde inte bekymra mig om doseringen. Venustus klippte tabletten innan den nådde vattenytan!! Han måste ha nån piraya gen!
          Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

          Kommentar

          • Erikderek
            • March 2013
            • 718

            #6
            Matar du när akvariet är nedsläckt eller tänt? Jag matar mina malar när akvariet är släckt, annars äter mina Mbunas upp maltabletterna, min Labidochromis Carelushane alfahane sväljer dem hela...

            EK
            Vardagsrum akvariet - Malawi
            Projekt; Ny generation - SA

            Kommentar

            • Juni
              • February 2014
              • 613

              #7
              Har nog mest låtit det vara tänt vid matning, ger fiskarna foder precis före en tablett så att de ska ha fullt upp. Hur ofta lägger du i en tablett?
              Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

              Kommentar

              • Erikderek
                • March 2013
                • 718

                #8
                Jag lägger i två tabletter/dag - 1 fastedag i veckan, men då äter även mina 6st Synodontis Petricola av tabletterna.

                EK
                Vardagsrum akvariet - Malawi
                Projekt; Ny generation - SA

                Kommentar

                Arbetssätt...