Foder fråga malawiciklider

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • XlntMan
    • October 2011
    • 31

    Foder fråga malawiciklider

    Hej!
    Jag har lite blandade malawiciklider som varierar i storlek från 4cm upp till ca 25 cm.

    Nu har jag tänkt byta från tropicals malawi flingfoder till aquatic natures excel och energy eller nls spectrum cichlid formula pelletsfoder för afrikanska ciklider.

    Min första fråga är vilket av maten skulle ni rekommendera, aquatic nature eller nls?

    Min andra fråga är vilken storlek bör jag välja på pelletsen om jag köper aquatic nature fodret, dom finns i både small och medium?
    Min tanke är väl att alla fiskarna bör kunna få i sig small storleken men att medium kanske blir för stort för dom mindre fiskarna. Eller skall man köpa medium och knäcka av dom så att det blir lite varierande storlek på fodret?

    Såg även att om man köper aquatic nature fodret i lösvikt så är det granulat man får istället för pellets och även där finns det small och medium storlek att välja på, så vad tycker ni jag skall välja för storlek om jag istället köper granulat?

    Tack på förhand!
  • Jesper Broman
    • November 2012
    • 3445

    #2
    Har inte provat själv men har läst mycket positivt på olika forum om nls.
    Storlek på pellets vågar jag inte uttala mig om då jag inte provat fodret.

    Kommentar

    • ettfettbranamn
      • December 2010
      • 3424

      #3
      NLS är kanon.. I mina ögon ett av två foder på marknaden där det andra är hikari.. 25cm malawi kanske är lite fånigt att mata med small, det brukar ju bli tuggbart ganska fort i vatten och de större fiskarna brukar ju ändå finfördela och spotta ut mindre bitar via gälarna..

      Själv skulle jag vilja ha något i storlek med frolic.. :/
      Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

      Normaliseringsprocessen..
      (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Vet inte vilka malawisar som du har - är de herbivora eller carnivora. Vet inte heller vilka av dessa grupper som de foder som du nämner är avsedda för. Därför är det svårt att ge ett svar.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        Arbetssätt...