Vilket foder passar mina fiskar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • _Tiny_
    • July 2013
    • 5

    Vilket foder passar mina fiskar?

    Hej!

    Jag har ett akvarium där det lever 2 slöjstjärtar, 7 kardinaltetror, 4 zebrafiskar och 1 gibbiceps. Just nu äter dom ett basfoder som "passar alla fiskar" enligt förpackningen. Men jag vill gärna ge slöjstjärtarna till exempel mygglarver. Hur påverkas dom andra fiskarna av det? Vad är det lämpligt att utfodra med som alla i karet mår bra av?

    Tacksam för svar.
  • henrikl
    • November 2012
    • 639

    #2
    Din gibbiceps behöver sjunkande alg waffers som matas med när du släckt akvariet. De äter ganska mycket eftersom de blir väldigt stora...
    2165 liter akvarievatten i hus och garagerum.
    Mest L-malar tillsammans med Sa, malawi, räkor.

    Kommentar

    • _Tiny_
      • July 2013
      • 5

      #3
      Han äter wafers från Tropical, det glömde jag skriva. Jag tänkte mer på de andra fiskarna. Någon sa att zebrafisken kan bli dålig av mygglarver medan slöjstjärtarna verkligen behöver ett alternativt foder till dom "vanliga flakes" de äter nu.

      Kommentar

      • henrikl
        • November 2012
        • 639

        #4
        Det finns en tråd här på zoopet,,under foder, om vilka sorters foder en del har. Titta i den så får du kanske några tips...
        2165 liter akvarievatten i hus och garagerum.
        Mest L-malar tillsammans med Sa, malawi, räkor.

        Kommentar

        • Likan
          • April 2012
          • 2611

          #5
          Snabbtips: granulat i något märke i M-storlek så de mindre fiskarna kan äta också. I fryst väg så brukar artemia och svarta mygg vara poppis.

          Men kolla in tråden som henrikl tipsar om.
          450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

          Kommentar

          Arbetssätt...