Räkmix

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    #31
    Tror inte det är så enkelt att fryst är bättre än fling/granulat så länge vi pratar färskt foder. Min hund lever ju enbart på hund"granulat" Men inget foder skall ju användas som enda foder utan varierad kost är väl ändå bäst?
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Helene&Andreas
      • January 2009
      • 1336

      #32
      Exakt! Varierad kost är det absolut bästa! Däremot kan man utan problem köra ett flingfoder som huvudfoder. Sen att egentillverkat foder skulle vara så mycket bättre? Njaaa tror mest att det handlar om att göra det själv.

      Kommentar

      • Erikderek
        • March 2013
        • 718

        #33
        @Juni, ja mina fiskar får granulat som stapelfoder och de visar inga tecken på undernäring eller bleka färger, titta gärna på de filmer jag la upp i min Malawitråd tidigare i veckan (4st). När det gäller granulat och andra foder är sammansättningen viktigt, mängd protein etc. Men det allra viktigaste är att ha koll på om maten fiskarna serveras är anpassad till om fiskarna är herbivora, carnevora eller omnivora, jag personligen appliceras minsta gemensamma nämnare, ex några av mina Mbunas är omnivora men en sort är herbivora, då får alla herbivor kost

        EK
        Vardagsrum akvariet - Malawi
        Projekt; Ny generation - SA

        Kommentar

        • Juni
          • February 2014
          • 613

          #34
          Alltid lär man sig något nytt! Det är alltså lika näringsrikt att ge flingfoder från ICA som att ge fryst räkmix, bara jag varierar så de får olika? Underbar lärdom kvällen Efter jag stått och klabbat räkmix Ska kolla om mina fiskar är hetero eller orkidéer och mata därefter! Vart hittar jag vilken sorts fisk de är? Letar bland artiklar här på zoopet men hittar inte rätt. Vill lära mig mer om fodret så gärna mer inputs!
          Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            #35
            Fördelen för din lille kille är ju att flinghantering kan göras påklädd.
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • Helene&Andreas
              • January 2009
              • 1336

              #36
              Ursprungligen postat av Bluewing
              Fördelen för din lille kille är ju att flinghantering kan göras påklädd.
              Hahaha ja både för han och mamma!

              Kommentar

              • Juni
                • February 2014
                • 613

                #37
                Ni får det att låta som att naken utfodring skulle vara en belastning tycker det är en trevlig vana, förstår bara inte varför så många grannar har sina hus till salu?!
                Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

                Kommentar

                • Helene&Andreas
                  • January 2009
                  • 1336

                  #38
                  Ursprungligen postat av Juni
                  Ni får det att låta som att naken utfodring skulle vara en belastning tycker det är en trevlig vana, förstår bara inte varför så många grannar har sina hus till salu?!
                  Det är det säkert! Om inte annat så för fiskarna!
                  Tror inte att det är därför grannarna flyttar... De har nog inte sett!

                  Kommentar

                  • Juni
                    • February 2014
                    • 613

                    #39
                    De måste ha sett mig härom natten när jag sprang runt med 18 plåtar räkmix i trädgården för att få möget att stelna! Är så rädd att R.Achberg dyker upp för ett avsnitt av grannfejden. -Del 82, räkmixens förbannelse!
                    Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...