Vad ska Diskus ha för kost?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • R33GTRnismo
    • March 2014
    • 2

    Vad ska Diskus ha för kost?

    Hej!
    Har haft akvarie-intresset sedan 8 år tillbaks och nu har jag införskaffat mig ett nytt större akvarium, funderar nu på att skaffa Diskus... Undrar hur diskus'ns kost ser ut..


    -Hur ofta ska Diskus matas?
    -Vilken mat ska dem ha? Larver? Foder? Ska man variera kosten?


    Tack på förhand


    /c
  • V8Bear
    • October 2013
    • 38

    #2
    Kan själv inte så mycket om diskus men jag kan rekommendera en video till dig.

    Sök på "HOW TO: Make DIY fish food" på youtube så kommer en 20 min video upp som är ganska lärorik (killen där i har själv diskus och pratar en del om det där i)



    Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48147

      #3
      Det finns ju speciellt foder för diskus i handeln som är lämpligt att använda. Det enda man bör tänka på är att att om fodret har sitt ursprung från däggdjur så skitar det ner vattnet väldigt mycket och man bör byta mer vatten i akvariet.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • KJE
        • August 2013
        • 1066

        #4
        Jag matar mina med Tropicals D-50 foder, både i granulat- och i flingfoderform och det verkar populärt
        Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

        Kommentar

        • woodlund
          • December 2011
          • 666

          #5
          Det finns en hel del du kan mata diskus med , jag kör med bl.a. Tetrabits, frystorkad artemia, frystorkad tubiflex samt ibland frystorkade mygglarver .
          Det frystorkade fodret brukar jag doppa i lite aquakraut som funkar jättebra för min del.
          1900Liter Diskusvatten


          Medlem i NDSS www.diskusforum.se

          Kommentar

          Arbetssätt...