Vad äter guldfiskyngel?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kattguld
    • January 2014
    • 39

    Vad äter guldfiskyngel?

    Helt plötsligt var akvariet fullt med guldfiskyngel
    och nu undrar jag vad dessa små liven kan tänkas vilja ha i matväg?
  • roffen2
    • August 2012
    • 197

    #2
    Dom är inte så petiga, men ju bättre mat du ger dom desto fler klarar sig och blir stora och fina. Flingor av bra kvalitet kan man smula. Artemia om man orkar kläcka. Dom äter gärna en del vegetariskt. Liquifry har jag använt när dom är riktigt små.

    Ofta är det spännande att se vad dom får för färger, en del återgår till naturformen....

    Kommentar

    • Kattguld
      • January 2014
      • 39

      #3
      Tackar för svaret!!!

      Har gett dem lite skalade artemiaägg nu och håller på och kläcker artemia ägg till dem. De har fått lite små, små flingsmulor också.

      Har tagit ut dem ur stora akvariet och har dem just nu i ett litet 15 liters akvarie med en syresten för att röra runt ytvattnet bara och en växt med alger till dem också, ifall de vill gömma sig eller äta algerna.

      De har fått sällskap av tre sandsnäckor, som förhoppningsvis käkar upp matresterna om det blir något över... Hoppas de klarar sig!

      Om det går bra att fråga här undrar jag även vilken temperatur de helst vill ha på vattnet? Just nu har de 24 grader.

      Ja, det blir spännande att se, om de överlever dvs.
      Jag har en vit hane, en gul hane och en röd hane. Honorna är orange och en är viltfärgad grön/brun.
      Tycker viltfärgen är jättesnygg så det får gärna bli fler sådana
      men det känns som om det kan bli lite vad som helst med den blandningen av färger. :O

      Kommentar

      Arbetssätt...