vilka fodermärken anses egentligen vara de bästa?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • alumini
    • February 2004
    • 197

    vilka fodermärken anses egentligen vara de bästa?

    Generellt sett vilka fodermärken anses vara de bästa och vilka är era personliga favoriter ?
  • stefanr72
    • November 2010
    • 1022

    #2
    New Life Spectrum, Dr Bassleer och Tetra använder jag.

    Kommentar

    • ettfettbranamn
      • December 2010
      • 3424

      #3
      Nls och hikari..
      Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

      Normaliseringsprocessen..
      (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

      Kommentar

      • Erikderek
        • March 2013
        • 718

        #4
        Jag använder SERA Granugreen till mina Mbunas, om det är det bästa eller inte låter jag vara osagt men mina Mbunas mår bra och framförallt ser bra ut, både i proportioner och färger.

        EK
        Vardagsrum akvariet - Malawi
        Projekt; Ny generation - SA

        Kommentar

        • KJE
          • August 2013
          • 1066

          #5
          Jag har börjat med Tropicas D-50 till mina Discus, hoppas att det är bra
          Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

          Kommentar

          • Moving Waves
            • August 2010
            • 1403

            #6
            Ursprungligen postat av KJE
            Jag har börjat med Tropicas D-50 till mina Discus, hoppas att det är bra
            D-50 älskas av alla mina fiskar, inte bara discusarna. Tycker alla växer bra och mår bra av det. Det och NLS granulat är stapelföda hos mig.
            - - -
            540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

            Kommentar

            • KJE
              • August 2013
              • 1066

              #7
              Ursprungligen postat av Moving Waves
              D-50 älskas av alla mina fiskar, inte bara discusarna. Tycker alla växer bra och mår bra av det. Det och NLS granulat är stapelföda hos mig.
              Det låter ju lovande
              Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

              Kommentar

              • Micke L
                • December 2013
                • 456

                #8
                Ursprungligen postat av alumini
                Generellt sett vilka fodermärken anses vara de bästa och vilka är era personliga favoriter ?
                Matar med Aquatic Nature i både sött och salt.

                Kommentar

                • Rambo
                  • February 2004
                  • 672

                  #9
                  Föredrar Hikaris produkter och kompletterar det med frysfoder. Just nu har jag Hikaris discus bio-gold, ciklid gold sjunkande och sinking wafers.
                  575l Åleds
                  80l JAD
                  Tiffany - perser/norskskogskatt
                  Lizton - renrasig Bengal

                  Kommentar

                  • Hemi
                    • February 2013
                    • 180

                    #10
                    Har ingen aning vad som hänt de sista typ 30 åren på akvariefronten..håller på att läsa in via bl.a Zoopet..Mycket intressant..

                    Men då, förr i tiden;-) körde jag och mina kompisar efter en del exprimenterande basfodret fryst egenfångad Mysis..Lätt på höstkanten att fånga en tio-liters hink full, urkramat vatten... i skärgården. Fryste i tunna block. Suveränt foder...

                    Men Cyclops och Dafnier vilket oxå var lätt att fånga hinkvis gillades inte av vare sig mig eller fiskarna..Dafnier var möjligen ok som nödfoder men inte den förstnämnda..

                    Hade bl.a. en kompis som körde Malawi och Tanganjika..MÅNGA... i flera tusen liter.. de käkade mest just det. Hade själv bl.a Scalarer 95 % av käket i åratal var just Mysis..

                    Såå... passar på att fråga:Undrar..Funkar det nu oxå?
                    Senast redigerad av Hemi; 08 January 2014, 21:26.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...