Hur mycket ska jag mata?!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • FeliciaC
    • March 2013
    • 71

    Hur mycket ska jag mata?!

    Jag vet att detta är en svår fråga men någon kanske ändå kan svara om jag berättar hur mitt akvarium ser ut?
    Det är på 375 liter.
    Vattenbyte 10-15 % en gång i veckan.
    7 nyckelhålsciklider
    1 ancistrus
    10 glödbandstetror + 5 yngel av dessa.
    Jag varierar matningen mellan flingfoder, granulat för köttätande ciklider, svarta mygglarver och räkor. Men jag undrar mer exakt hur mycket jag ska mata med just flingfodret, som då är själva basmaten. Ingen som skulle kunna ge mig ett konkret svar, typ "mata 1 ml två gånger om dagen" eller liknande?
    54 liter - Guppys, påfågelgobys & rosa posthorn
    375 liter- CA/SA - Sajicaciklider, nyckelhålsciklider & Satanoperca Leucosticta
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Mata så fodret är borta på någon minut, brukar vara ett ok riktvärde.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Dopply
      • December 2012
      • 485

      #3
      Jag brukar lägga i flera mindre portioner så att jag ser att allt blir uppätet, fortsätter så 2-3 ggr..

      Kommentar

      • HWH
        • March 2013
        • 2310

        #4
        Hur mycket ska jag mata?!

        Jag gör så att jag matar lite och kollar då att alla fiskar kommer och är intresserade. Sedan lägger jag i lite till. Tyckte man lärde sig ganska fort när jag studerade dem vid matningen.


        Sent from my iPhone using Tapatalk
        /Helena,
        Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

        Kommentar

        • FeliciaC
          • March 2013
          • 71

          #5
          Tack för svaren. Antar att jag matar helt okej då, brukar också lägga i lite mat i 2-3 omgångar för att vara säker på att fiskarna äter upp allt.
          54 liter - Guppys, påfågelgobys & rosa posthorn
          375 liter- CA/SA - Sajicaciklider, nyckelhålsciklider & Satanoperca Leucosticta

          Kommentar

          Arbetssätt...