Tetra Pro Colour Crisp

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Tetra Pro Colour Crisp

    Fick med en provpåse från aquaristic.net som jag testat. Har nog aldrig testat ett torrfoder som fiskarna blir helt galna i. Flingorna eller skivorna egentligen, är ca 6 mm. De större fiskarna tar dem i ett bett, men även fiskar med små munnar som N. Beckfordi tar lätt skivorna och äter smått hysteriskt från sidorna. Det jag märkt på de två veckor jag testat fodret är att de röda färgerna blir mer markerade. Enda nackdelen så här långt att det blir ett finfördelat damm i karet efteråt som lägger sig efter en 10 minuter.
    Skulle kunna tänka mig att köpa fodret fortsättningsvis.
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Har du testat att blötlägga de i Aqua-kraut först?
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • kaj.p
      • June 2002
      • 2952

      #3
      Alltså bara utseendet gör mig misstänksam Varför dessa färger? och att det dammar är ju ett kraftigt minus.
      Nordiska Diskus Sällskapet
      Hallandsakvaristerna
      BAK Gcg Maf NCS

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        #4
        Tetra Pro Colour Crisp

        Ursprungligen postat av kaj.p
        Alltså bara utseendet gör mig misstänksam Varför dessa färger? och att det dammar är ju ett kraftigt minus.
        Håller med om bägge, men fiskarna är som sagts helt galna i det. Men det behöver iofs inte betyda att fodret är bra för dem.
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          #5
          Tetra Pro Colour Crisp

          Ursprungligen postat av ansjo
          Har du testat att blötlägga de i Aqua-kraut först?
          Nope. Tänkte slänga det men blev nyfiken att testa. Ska köra Aqua-Kraut till Diskusen i morgon.
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • kaj.p
            • June 2002
            • 2952

            #6
            Ursprungligen postat av Bluewing
            Håller med om bägge, men fiskarna är som sagts helt galna i det. Men det behöver iofs inte betyda att fodret är bra för dem.
            Så är det med barn o MC Donalds också
            Nordiska Diskus Sällskapet
            Hallandsakvaristerna
            BAK Gcg Maf NCS

            Kommentar

            Arbetssätt...