Sera Vipan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • deltan
    • February 2013
    • 112

    Sera Vipan

    Är de bara jag som har märkt att detta fodret skitar ner vattnet något enormt?
  • åheim
    • April 2006
    • 13124

    #2
    Ja det är det nog
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • Dopply
      • December 2012
      • 485

      #3
      Man får försöka att inte stoppa i mer mat än fiskarna får i sig, oftast är det lättare att ge dem i mindre doser så att de hinner äta upp det innan det sjunker till botten..

      Kommentar

      • deltan
        • February 2013
        • 112

        #4
        Kanske det som är problemet, men jag har aldrig gillat seras mat :P

        Kommentar

        • åheim
          • April 2006
          • 13124

          #5
          Ursprungligen postat av deltan
          Kanske det som är problemet, men jag har aldrig gillat seras mat :P
          Jag har aldrig testat men jag tror dig, fast fiskarna har alltid uppskattat SERA faktiskt. Sen om det är ett perfekt balancerat foder som inte leder till sjukdom pga fel sammansättning är jättesvårt att veta och det gäller väl alla torrfoder... Men börjar fisken bli krum och sned så kan man väl misstänka att det är ett dåligt foder man ger eller för ensidigt.
          Viva Leo Buscaglia

          Kommentar

          • Jesper Broman
            • November 2012
            • 3445

            #6
            Jag har fött upp många svärdbärare på sera vipan och dom blev väldigt fina

            Kommentar

            • Jesper Broman
              • November 2012
              • 3445

              #7
              Och eftersom fodret är så finmalt och smått är det väldigt lätt att hälla i för mycket. Och på så sätt skita ner vattnet

              Kommentar

              • åheim
                • April 2006
                • 13124

                #8
                Ursprungligen postat av Jesper Broman
                Jag har fött upp många svärdbärare på sera vipan och dom blev väldigt fina
                Ja ok! Jag har kört sera i många år och det enda jag kan säga som har gjort mig fundersam till sammansättningen i sera vipan är att mina boraras brigittae har blivit sneda i kroppen och de har i huvudsak ätit vipan, dem är visserligen 5+ år ...
                Viva Leo Buscaglia

                Kommentar

                • Jesper Broman
                  • November 2012
                  • 3445

                  #9
                  Det låter ju inget bra åheim. Jag kan naturligtvis haft tur också, men när du berättar detta så har faktiskt några av mina galxyrasboror kroknat. Inget jag har tänkt så mycket på för det kanske är 4-5 av 20 som har kroknat, men dom har i huvudsak ätit vipan. Kanske är dags att man börjar ge dom något annat. Men jag står fast vid att det har funkat till svärdbärarna

                  Kommentar

                  • eriahl
                    • April 2004
                    • 5681

                    #10
                    Men är det Sera Vipan storflingor du köper då? Mitt favorit av flingor iaf och aldrig haft problem med att det skitat ner. Haft till både s a s vanliga akvariefiskar och svenska fiskar.
                    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                    Kommentar

                    Arbetssätt...