Upp&ner-vänd tubifexkorg för frystorkat mat?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Einarsson
    • May 2012
    • 2956

    Upp&ner-vänd tubifexkorg för frystorkat mat?

    Något som funderat på detta? Problem med frystorkat, det flyter till ytan och i mitt djupa kar hittar inte fisken det.

    Men en tanke slog mig, kan man sätta en upp&ner-vänd tubifexkorg långt ner på glaset och sen släppa in frystorkade maten i den, då kan den ju inte flyta upp. Frågan är om fiskarna kommer åt maten då.

    Någon som testat?
    350L Diskus
  • Ryskbompa
    • August 2012
    • 930

    #2
    Bra tanke där! Jag pillaralltid under maten under en rot så slafsar dom u sig den flyter den så tare skit lång tid innan dom fattar dom tröga jävlarna :P

    Kommentar

    • Einarsson
      • May 2012
      • 2956

      #3
      Jag trycker fast den på rutan men den stannar sällan där tillräckligt länge.

      Får beställa en sån där kopp och pröva.
      350L Diskus

      Kommentar

      • Einarsson
        • May 2012
        • 2956

        #4
        Det var ett fiasko. Hålen är för små.. Men jag vägrar ge mig så jag får väl modifiera den och göra ett försök till.

        Fram med borrmaskinen!
        350L Diskus

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          #5
          man kanske kan ta bort själva korgen men behålla ringen med sugproppen.

          sen ta ett sånt nät som är runt persikor ( elelr andra frukter) i affären. du vet sånt där rött. är stora maskor men tunt "snöre" kanske kan funka?

          Kommentar

          • Einarsson
            • May 2012
            • 2956

            #6
            Bra idé hannes. Jag har också tänkt på det, försöka montera något litet snyggt nät istället.
            350L Diskus

            Kommentar

            Arbetssätt...