Malar som äter malawi mix och malawi som äter algtabbletter.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • SnuffelKuffel
    • January 2012
    • 73

    Malar som äter malawi mix och malawi som äter algtabbletter.

    Hejsan, nu är det så här att mina malar äter räxmixen som är till för malawisarna och blir aggressiva när malawisarna försöker äta. Så jag testade att ge malarna maltabbleter samtidigt men dom äter ändå mixen och då blire så att malawisarna äter algtabbleterna. Är det bra för deras magar?

    Ifall det är inte bra, hur ska jag då göra när jag matar? Tips tack...
  • åheim
    • April 2006
    • 13123

    #2
    Alt. 1 Malar är duktiga på att lukta sig till mat och du kan droppa ner algtabletter där de inte ligger synliga för att hålla malawi borta och när malarna smaskar på algtabletterna så kan du ge malawifiskarna räkmix i andra änden av karet.

    Alt.2 Mata malarna en stund efter att belysningen släckts, samt att du matar dina malawi i så pass små portioner att det inte hinner sjunka till botten!
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Ursprungligen postat av SnuffelKuffel
      Hejsan, nu är det så här att mina malar äter räxmixen som är till för malawisarna och blir aggressiva när malawisarna försöker äta. Så jag testade att ge malarna maltabbleter samtidigt men dom äter ändå mixen och då blire så att malawisarna äter algtabbleterna. Är det bra för deras magar?

      Ifall det är inte bra, hur ska jag då göra när jag matar? Tips tack...
      Vad är det för malar, vad är det för malawisar
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • SnuffelKuffel
        • January 2012
        • 73

        #4
        Malarna är fyra ancistrus, en leopard pleco och två oidentifiernade som ser ut såhär --> http://fiskars.blogg.se/2013/february/fishen.html
        Malawisarna är röd zebra ciklider och Perlmutt-ar. Sen har jag några gul/bruna och några som ser väldigt roliga ut! dom finns det bild på här ---->http://fiskars.blogg.se/?tmp=636300

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          #5
          ingen fara för malawi att äta mal-foder. de malawisarna är herbivorer så de kan gott äta maltabletter med.

          Kommentar

          • SnuffelKuffel
            • January 2012
            • 73

            #6
            ok vad bra

            Kommentar

            Arbetssätt...