Dafnier- Inte för kampfisk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • limaan
    • December 2011
    • 212

    Dafnier- Inte för kampfisk?

    Har en kampfisk som jag nu köpte lite dafnier till och är tänkt som kompliment till granulatfoder. När jag nu för första gången gav dafnier så ville han inte äte dem utan spottade ut dem igen Brukar inte kampfiskar gilla dafnier? Ville inte köpa röda mygglarver då det är allergirisk med dem.
    Mvh Linda "Drömmer om ett stort akvarium!!" Men just nu har jag ett 54 liter och 60 liter.
    Följ mig i projekttråden Akvarievrån
    http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=156501
  • stefanr72
    • November 2010
    • 1026

    #2
    Även fiskar kan vara kräsna

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      #3
      finns ju så mycket annat att testa. artemia tex

      Kommentar

      • erikthur
        • March 2004
        • 9953

        #4
        Och jag lovar dej om det hade vart levande dafnier hade kampfisken trott han var i himlen...
        Killies is a lifetime passion

        Kommentar

        • limaan
          • December 2011
          • 212

          #5
          Ursprungligen postat av erikthur
          Och jag lovar dej om det hade vart levande dafnier hade kampfisken trott han var i himlen...
          Kanske det men nu var det frysta dafnier. Kanske var kylan han inte gillade? Ska prova att tina lite innan utfodring nästa gång.
          Mvh Linda "Drömmer om ett stort akvarium!!" Men just nu har jag ett 54 liter och 60 liter.
          Följ mig i projekttråden Akvarievrån
          http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=156501

          Kommentar

          • fisheye
            • November 2010
            • 488

            #6
            Ursprungligen postat av limaan
            Kanske det men nu var det frysta dafnier. Kanske var kylan han inte gillade? Ska prova att tina lite innan utfodring nästa gång.
            Ja det är att rekommendera. Dels så är det nog mer behagligt för risken att inte äta isglass och dels är det lättare att måtta hur mycket man ger. Jag vill minnas att det finns någon sjukdom också (men minns dock inte vilken) av att man ger iskall mat.

            fisheye

            Kommentar

            Arbetssätt...