Lämpigt foder till rovfiskar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • dolmen
    • January 2013
    • 95

    Lämpigt foder till rovfiskar?

    Tjaba. har införskaffa mig några elaka rovgurkor. (black ghost, aligatorgädda och tigerrandig skovelnosmal. har matat dem med småfisk med det blir dyrt i längden. de har radan pluffsat i sig 9 svärdbärare och 8 tetror på 1½ vecka. gäddan är inte intesserad av mygglarver. har någon nått bra tips på lämpligt foder?
  • ettfettbranamn
    • December 2010
    • 3424

    #2
    Haha, "rovgurkor"..

    Småfisk är råkorkat för dig, fisken och maten.. Dyrt, risk för parasiter, sjukdomsutbrott och en del annat smått och gott..

    Både a-garen och TSN'en är ju bra exempel På fisk som växer ur nästan vilket kar som helst, det positiva är att de kommer att göra det tillsammans.. Det kommer inte bg'n att göra så som det ser ut nu kommer du att mata med levande hur som helst..

    Fiskfile, räkor, hikari/natural life spectrum är bra att mata rovfisk med..

    Hur stort kar går de i?
    Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

    Normaliseringsprocessen..
    (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

    Kommentar

    • dolmen
      • January 2013
      • 95

      #3
      jag kollade upp efter jag köpt dem hur stora dem blir och förstår att de kommer växa ur karet efter ett tag. Jag har ett 300l kar just nu men har planer på att skaffa ett större i framtiden. men finns det någon fisk som funkar med alligatorgädda i huvudtaget? den ger sig på allt å alla verkar det som. TSN´en är betydligt fredligare mot de andra ivånarna.

      Kommentar

      • ettfettbranamn
        • December 2010
        • 3424

        #4
        300l är vad, 45-50 djupt? Du har ett halvår på dig innan det blir trångt.. Garen börjar bli grinig vid 50-60cm om alls.. Vissa går med fisk till en meter..

        Du har gjort en miss här men allt kan hända, du kan tappa dem, tappa intresset, snubbla på en trisslott och köper ett hus med inomhuspool.. TSN'en kanske, kanske går att hålla i 300x150x100.. Jag har själv gjort den missen.. Men vad ska man göra, läs på ordentligt och gör den tid du har med dem så bra som möjligt..
        Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

        Normaliseringsprocessen..
        (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

        Kommentar

        Arbetssätt...